Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

'Opålitlig' extern ringsignal


Hertha
 Share

Rekommendera Poster

För många år sedan lyckades jag importera min favorit-ringsignal 'Hollow talk' till min dåvarande iPhone (en SE). Nu verkar det som om Apple har utestängt den möjligheten i min iPhone X...trots att Hollow Talk står kvar som ringsignal i Inställningar -->Ljud och haptik så spelas det upp ett av iPhone-förvalen (jag vet inte vilket).  Hjälp, vad göra för att återställa att Hollow Talk spelas när det ringer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du fört över ringsignalen mellan dina telefoner? Om jag gissar så har du fört över inställningarna men inte filen med ringsignal. Det är bara att kopiera över den igen. Jag har själv bara fört över ringsignaler genom att koppla iPhone till datorn med kabel och det går bra att göra.

 

Äldre beskrivning om du kör gammalt Mac OS och iTunes:

https://macworld.idg.se/2.1038/1.525694/gor-ringsignaler-till-iphone-av-din-musik-gratis
 

Om du kör BigSur så gäller detta (bara dra och släppa):

https://osxdaily.com/2020/11/20/how-to-copy-ringtone-to-iphone-from-macos-big-sur-catalina-with-finder/

 

Fast notera att jag bara gissar att något gått galet i överföring mellan telefonerna..

Redigerad av Mr Walker
Lade till text
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to 'Opålitlig' extern ringsignal

Tack bäste Mr Walker:-) Det gick bra enligt Dina anvisningar tills Hollowtalk skulle draggas till 'syncfönstret'. Hur ser det ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din iPhone ska dyka upp ungefär som en extern disk gör i Finder. Öppnar du ett Finder fönster så bör den finnas i listan till vänster. Sitter inte vid datorn så jag kan inte göra skärmdump. 

Redigerad av Mr Walker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det stämmer, min iPhone dyker upp till vänster...klickar jag där så öppnas följande, se en del:

222722719_Screenshot2021-08-24at08_51_30.thumb.png.13bd68e14216224505834250a09bcf4d.png

Är detta en del av 'syncfönstret'? Om ja, så går det inte att ladda upp .mp4-filen genom att dra den hit😂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min musikfil som jag gjorde 2018 heter HollowTalk.m4r. När jag då använde den för att göra en ringsignal med namnet HollowTalk  i min dåvarande iPhone så har den 'hängt med' när jag bytte till en XS. I min XS står fortfarande kvar ringtonen HollowTalk...hur tar jag bort den och ersätter den med en nyinspelad HollowTalk (i GarageBand)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inget om GarageBand men kan du exportera den som en vanlig .acc fil så gör det och bara byt filändelse på den sen till .m4r.

Ska kolla hur iPhonen ser ut när den ansluts till datorn.. Men det är ju vanliga utforskaren man använder. Har för mig att det var busenkelt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-08-24 08:57, Hertha säger:

Ja, det stämmer, min iPhone dyker upp till vänster...klickar jag där så öppnas följande, se en del:

222722719_Screenshot2021-08-24at08_51_30.thumb.png.13bd68e14216224505834250a09bcf4d.png

Är detta en del av 'syncfönstret'? Om ja, så går det inte att ladda upp .mp4-filen genom att dra den hit😂

Exakt det fönstret ja, fungerar fint fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och läs instruktionen. Du måste döpa om den till .m4r

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag instruktionen? Skall .m4r-filen läggas under Files? Om ja, i vilken mapp (hos mig finns Chargemap, Chromecast, GarageBand, Kahoot!, Office, Pixelmator, QuickSupport,, Smart Family)

 

 

1752852231_Screenshot2021-08-28at17_39_19.thumb.png.4a86c3a88ea9ce6309e99a37a9e10788.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...