Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alla filer har försvunnit i dokumentmappen


sigustavsson
 Share

Go to solution Solved by Alix,

Rekommendera Poster

Alla mina filer i dokumentmappen på min MacBook Air har försvunnit men finns fortfarande kvar på iCloud. Det står "dokument-lokal" i min Finder och enda mappen som finns kvar är Electronic Arts där sims finns men alla "saves" är borta. Jag har Origin där jag spelat sims 4 genom men nu är som sagt alla saves försvunna. Någon som vet vad som kan hänt med filerna på datorn? då det bara är de på iCloud kvar. Har iOS Catalina och gjorde en uppdatering nyligen om det är relevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Nej, alltså allt finns i iCloud. Det är i själva datorn det har försvunnit, så det finns enbart på iCloud.

 

1 timme sedan, Alix säger:

Förmodligen har du valt att klicka i det översta alternativet vid slutförandet av installationen. Se dump.

 

Läs mer: https://support.apple.com/sv-se/HT206985

 

540885955_dump1.png.bcb0b76d77f6cf2fab2ef9b68392ea12.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Nej, det finns på din dator, kolla under Icloud drive i Finder. Det är en synktjänst.

alltså allt finns där i iCloud Drive -> dokument men vid mappen dokument som finns också är helt tom , och allt har funnits där innan. Så nu när jag startar sims är allt det som sparats borta. Men det finns sparat i iCloud men det laddar ej när jag startar spelet. 

Skärmavbild 2021-08-18 kl. 21.57.14.png

Skärmavbild 2021-08-18 kl. 21.57.31.png

Skärmavbild 2021-08-18 kl. 21.57.54.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du ser på mina inställningar litar jag inte på synkroniseringen. Den verkar inte fungera för dig. Ladda ned från molnet till annan plats och stäng av synkroniseringen. Följ instruktionerna. Se tidigare länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Alix säger:

Förmodligen har du valt att klicka i det översta alternativet vid slutförandet av installationen. Se dump.

 

Läs mer: https://support.apple.com/sv-se/HT206985

 

540885955_dump1.png.bcb0b76d77f6cf2fab2ef9b68392ea12.png

 

12 timmar sedan, sigustavsson säger:

Nej, alltså allt finns i iCloud. Det är i själva datorn det har försvunnit, så det finns enbart på iCloud.

 

 

Får man inte det beteendet om man först haft Skrivbord och Dokument på iCloud drive och sedan klickar bort det? D.v.s. först har man haft översta rutan i Alix bild ibockad och sedan bockar ur den. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Alla filer har försvunnit i dokumentmappen
44 minuter sedan, TB-000 säger:

Får man inte det beteendet om man först haft Skrivbord och Dokument på iCloud drive och sedan klickar bort det? D.v.s. först har man haft översta rutan i Alix bild ibockad och sedan bockar ur den. ?

Ja, det är möjligt. I så fall hamnar allt i ett arkiv på macen, om man inte väljer att strunta i det. Tror det.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...