Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musen tappar kontakten hela tiden

Rekommendera Poster

Arvid Kriklund

Varför förlorar min mus hela tiden kontakten med datorn.
Jag har varit inne på systeminställningar och där ser man att musen är fulladdad.
Finns det något jag kan göra?
Det är så irriterande att hela tiden förlora kontakten, och få tillbaka den för att sedan bara förlora kontakten igen.
Är det dags för en ny mus?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Axelman changed the title to Musen tappar kontakten hela tiden
Axelman

Redigerade rubriken så den blir begriplig och sökbar.

Axelman moderator

Länk till inlägg
Axelman

Sammanställning av åtgärder när datorn krånglar:

Säker start - lätt städning som fixar småstrul. Åtgärd No1 om Macen inte är sig lik.

1. Håll ner Shift och starta om eller upp datorn tills du ser förloppsindikatorn.

2. Låt datorn jobba klart.

3. Logga in.

4. Starta om som vanligt.

Återställa NVRAM - löser småbuggar gällande inställningar typ klocka

https://support.apple.com/sv-se/HT204063

Återställ SMC - löser problem med hårdvarukrets som sköter fläktar, av/på, batteriladdning mm

https://support.apple.com/sv-se/HT201295

Länk till inlägg

Och så kan man ju testa att ta bort musen i Bluetooth-inställningarna och parkoppla den med datorn på nytt.

Länk till inlägg
DittDatt
16 timmar sedan, Arvid Kriklund säger:

Varför förlorar min mus hela tiden kontakten med datorn.
Jag har varit inne på systeminställningar och där ser man att musen är fulladdad.
Finns det något jag kan göra?
Det är så irriterande att hela tiden förlora kontakten, och få tillbaka den för att sedan bara förlora kontakten igen.
Är det dags för en ny mus?

Om du har en Magic Mouse 1 så var/är det ett vanligt problem att batterierna glappar lite. Inte så mycket att den slocknar men tillräckligt för att musen ska tappa kontakten med datorn. Det du kan göra är att tajta till runt batterierna genom att  vika lite papper och trycka in det, både på kortsidan mellan pluspolerna på batterierna och mellan långsidorna.

• Gilla 1
Länk till inlägg
Arvid Kriklund
12 timmar sedan, DittDatt säger:

Om du har en Magic Mouse 1 så var/är det ett vanligt problem att batterierna glappar lite. Inte så mycket att den slocknar men tillräckligt för att musen ska tappa kontakten med datorn. Det du kan göra är att tajta till runt batterierna genom att  vika lite papper och trycka in det, både på kortsidan mellan pluspolerna på batterierna och mellan långsidorna.

Tack för svaret. Det verkar faktiskt hjälpa.
Då får jag väl se om jag ska köpa en ny mus, eller fortsätta trassla med papper.
Tack, än en gång!  🙏

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...