Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Thunderbolt 3 adapter hona/hona


TB-000
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en thunderbolt 3 enhet med fast sladd och han-kontakt. Jag skulle behöva tillfälligt koppla den till en dator med Apple Thunderbolt 3 (USB-C) till Thunderbolt 2-adapter med det går ju inte... Jag har två thunderbolt 3 han-kontakter. Finns det någon adapter eller sladd med thunderbolt 3 hona i båda ändarna man kan sätta emellan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen sladd men en adapter efter lite sökande. Amazon har säkert nåt.

 

 

Skärmavbild 2021-08-14 kl. 16.16.36.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, TB-000 säger:

adapter eller sladd med thunderbolt 3 hona i båda ändarna

Tror inte det finns, tyvärr. Men jag blir gärna motbevisad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, Axelman, så är den du hittat en male to female – inte female to female som jag skulle behöva. 

(I och för sig så kan ju en magnetisk skarv som det där ser ut som vara intressant i andra sammanhang. Det skulle ju ge "magsafe" till USB-C-laddningen...)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, TB-000 säger:

Tyvärr, Axelman, så är den du hittat en male to female – inte female to female som jag skulle behöva. 

(I och för sig så kan ju en magnetisk skarv som det där ser ut som vara intressant i andra sammanhang. Det skulle ju ge "magsafe" till USB-C-laddningen...)

 

Tittade inte så noga. Men kolla Amazon som sagt var. Bilden är inte från Amazon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-08-14 16:22, Alix säger:

Tror inte det finns, tyvärr. Men jag blir gärna motbevisad!

 

3 timmar sedan, Axelman säger:

Tittade inte så noga. Men kolla Amazon som sagt var. Bilden är inte från Amazon.

Jag tycker att jag sökt flitigt både på Amazon och med DuckDuckGo, men jag har inte hittat någon liten enkel adapter eller sladd för att sätta emellan två Thunderbolt 3 hanar. Det verkar vara som Alix påstår att det inte finns.

 

Det jag hittat man kan använda för att sätta emellan dem är diverse Thunderbolt 3 dockstationer som t.ex. Belkin Thunderbolt™ 3 Dock Pro men att köpa en sådan är ingen billig lösning som känns vettig för en tillfällig kortvarig användning.

 

(Jag hade hoppats att mina misslyckade försök att hitta detta bara var för att jag misslyckades med att formulera frågan så att DuckDuckGo förstod vad jag letade efter. Nu löser jag det genom att låna en Belkin Thunderbolt™ 3 Dock Pro av en bekant i en timme.)

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...