Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går ej att säk-kopiera iPhone till dator?


larslucidor
 Share

Rekommendera Poster

larslucidor

Inser att jag inte hängt med riktigt: Tidigare har jag haft säkerhetskopia av iPhone på både dator och i iCloud. Men eftersom utrymmet i molnet tenderar att alltid vara för litet och jag inte ständigt vill betala mer vill jag ha en full säkerhetskopia på datorn. Men det ser inte längre ut att vara möjligt ?

Bild- och filmbiblioteket är ju viktigast, så jag antar att enda sättet då blir att flytta dessa i till Bilder i datorn? Dvs i praktiken skapar jag ett nytt album på separat hårddisk och hämtar in bilderna på iPhone?

Redigerad av larslucidor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • larslucidor changed the title to Går ej att säk-kopiera iPhone till dator?

Det går utmärkt att säkerhetskopiera iPhone till mac med Big Sur. 

Funktionaliteten att säkerhetskopiera iPhone till mac flyttade för någon/några releaser sedan från iTunes till Finder. https://support.apple.com/sv-se/HT211229

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som Apple-instruktionen säger men ser en annan bild än den Apple säger. Min iPhone har ett s.k. "hanterat AppleID", som är företagets. Mitt egna AppleID gäller på datorn. Får därför antagligen inte upp ett rent säkerhetskopieringsalternativ utan istället förslaget att "ställa in/radera" företagets telefon som om den vore helt ny. Jag vill ju inte återskapa till en gammal kopia för en tidigare iPhone.733819979_Skrmavbild2021-08-01kl_11_55_51.thumb.png.f29a139acc4336f8106d718545e4547c.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så din iPhone är en företagsmobil och då inställd på företagets Apple ID och iCloud etc. 
Och din Mac är din privatdator. 
Eftersom din iPhone är en företagstelefon så är det företaget som ska stå för kostnaden för iCloud-kontot om det behöver uppgraderas. 
Ja det kan bli problem att mixa företag och privat, med olika konton etc.
En lösning jag tänker mig kan vara att starta en till användare på din dator med ditt företags Apple ID och köra kopiering den vägen. 
Men jag tänker mig också att det borde vara företagets IT avdelning som kan svara på hur man bäst går till väga om detta, vad som gäller. 
Företag brukar ha regler för detta hur man använder företagets material. 

 

Redigerad av Raphael
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...