Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 12 v/s iPhone 12 Pro


StaffanG
 Share

Rekommendera Poster

Tacksam för lite vägledning från mer erfarna vandrare i iPhonedjungeln.
Är på väg att köpa en ny telefon. Siktar just nu på iPhone 12 men sneglar också mot 12 Pro. Om jag förstått rätt är skillnaden främst att Pro har 3 + 1 kameror och går att få med ännu mera minne (512 MB). Medan man med vanliga 12:an får nöja sig med 2 + 1 kameror och max 256 MB i minne.

  • Finns det fler skillnader mellan modellerna som jag inte upptäckt?
  • Är det stor skillnad i bild-/videokvalitet mellan att ha 2 eller tre kameror?
  • Jag byter telefon sällan och vill ha den nya så framtidssäker det går, i min värld innebär det att man laddar på med stort minne. Något annat som jag bör tänka på?

Tacksam för all användbar input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en YT-video av Dave Lee där han spekulerade om kommande 13-serien. Där sade han att det var för liten skillnad mellan 12 och 12 Pro för att motivera priset för den senare, och att han tror att Apple således gör skillnaden mer prisvärd i 13-serien. Han brukar ha mycket gott omdöme. Det kanske besvarar din fråga indirekt.

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Mycket intressant, tack för det! Kanhända är jag för tidigt ute och borde vänta in iPhone 13. Men det är väl å andra sidan en känsla man alltid kommer att ha, att nästa år kommer det något ännu bättre. Och min iPhone 6, som redan nu saknar utrymme för ytterligare appar och för  uppdatering av sitt iOS vill nog inte vänta så länge på sin pensionering...
Men det kändes som att min ursprungliga misstanke bekräftades, att den allra största skillnaden mellan iPhone 12 och iPhone Pro är priset...
Tack än en gång!

Redigerad av StaffanG
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja... iPhone 13 släpps i september. Klar man väntar in den. Då kan du köpa 12-an billigare....:P

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha!

Såg en uppgift om april, men den kanske var inaktuell. Eller så missförstod jag. September är ju klart närmare...

Tack!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siktar på att köpa en iPhone 13 mini. Gillar inte dasslockstelefoner. Byter från SE så det var länge sedan jag slog till på en Fån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...