Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV 4K (2021) får inget ljud i surroundanläggningen


Choke
 Share

Rekommendera Poster

  • 0

Jag har kopplat min Apple TV 4K 2021 till TV:n (LG CX), från TV:ns HMDI-port 2 (eARC) har jag en HDMI kopplad till min receiver (som har ARC). Jag får inget ljud i min surroundanläggning. Med mina förra Apple TV funkade det, och då var allt kopplat på samma sätt. Kan det ha att göra med att den nya Apple TV:n stöder ARC och att jag behöver koppla in den i eARC-porten på tv:n eller direkt i receivern? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på hur modern din receiver är. Om den hanterar 4k så gå via den i stället.

Annars kolla din TVs ljudinställningar. Första kollen är kanske att se (höra) om du får ut något ljud ur TVns högtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också lite strul med eARC så jag är nog fel person att ge råd men jag drabbades av en tanke att du kanske fick ett format på ljudet av som passade tv:n men inte förstärkaren ifall den är av lite äldre slag. 
 

Skriv gärna hur du löst det sen 🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får ut ljudet till TV:n men inte till förstärkaren (förutom igår kväll då jag fick till det, men idag funkar det inte igen). det borde ju inte vara något nytt ljudformat i den nya apple TV:n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Har du fått rätt på det? Är fundersam över om jag ska köpa en 4k eller HD, själv. Har en Denon-receiver. Jag har en äldre ATV4 nu som funkar genom att jag kör hdmi till TV:n.

 

Redigerad av Ms_Cello
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har eArc på TV men endast Arc på recievern. Problemet löstes genom att byta HDMI kablar och enligt försäljaren måste kablarna ha stöd för ethernet, Arc, och klassning minst 1.4, helst 2.0. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...