Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är One lockande för dig?

Rekommendera Poster

mikaellq

Ja hur förhåller ni er till Apples utbud?

Själv är jag nästan helt ointresserad av spelen men TV och kanske kanske musik.

iCloud och annat tekniskt som kommer i höst, Private Relay och annat säkerhetsrelaterat som kan kräva någon form av prenumeration, betald tjänst hos .

Apple One.png

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

Nej, jag är ointresserad. Jag betalar redan för 100 GB Icloud.

• Gilla 1
  • Tack 1
Länk till inlägg
cokeman
Postad (redigerade)

Jag kör familj abonnemang och använder tv o musik hela tiden, likaså frugan och min son gillar spelen och musik.

klart prisvärt för hela familjen IMO. 😀

Redigerad av cokeman
  • Tack 1
Länk till inlägg
KMN
11 minuter sedan, cokeman säger:

klart prisvärt för hela familjen IMO.

Håller med. Speciellt om man har en stor familj…

Även om just Apple TV+ har varit en stor besvikelse.

Länk till inlägg
Stereotypen

Gäller 5 familjemedlemmar - men går säkert att vara "påhittig".

Länk till inlägg
KMN
2 minuter sedan, Stereotypen säger:

Gäller 5 familjemedlemmar - men går säkert att vara "påhittig".

Nja, dels gäller det ”dela med fem andra”, vilket ger sex familjemedlemmar totalt. Och där någonstans är en familj stor IMO.

Någon större ”påhittighet” behövs således inte.

Länk till inlägg
cokeman
24 minuter sedan, KMN säger:

Nja, dels gäller det ”dela med fem andra”, vilket ger sex familjemedlemmar totalt. Och där någonstans är en familj stor IMO.

Någon större ”påhittighet” behövs således inte.

Tror han menade utanför familj! 😉

Länk till inlägg
mikaellq
5 timmar sedan, cokeman säger:

Jag kör familj abonnemang och använder tv o musik hela tiden, likaså frugan och min son gillar spelen och musik.

klart prisvärt för hela familjen IMO. 😀

Jag lever ensam men har funderat på mest om jag missar något som undvikit Apples erbjudanden.

tv+ och alla hyrfilmer är inte alls kass, inte heller utbudet på musik.

Om Apple bara inte varit så fixerad på underhållning.

Jag vill konsumera mer i syfte att lära mig något.

Böcker och Podcaster är ju fenomenala med det medan TV & musik, suck, bara underhållning.

Länk till inlägg
ronny

av Streamingtjänsterna är väl HBO och Amason enbart för de som gillar biofilmer

dokumentärer är väl Netflix och Apple TV plus bättre på

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
mikaellq
8 minuter sedan, ronny säger:

av Streamingtjänsterna är väl HBO och Amason enbart för de som gillar biofilmer

dokumentärer är väl Netflix och Apple TV plus bättre på

Ja, jag har sneglat på Netflix en del. Hmm...

Länk till inlägg
cokeman
Postad (redigerade)
3 timmar sedan, mikaellq säger:

Ja, jag har sneglat på Netflix en del. Hmm...

Jag kör med alla streamingtjänster + lite "lånade filmer" från div sajter när det behövs! 😉

Redigerad av cokeman
Länk till inlägg
mikaellq
7 timmar sedan, cokeman säger:

Jag kör med alla streamingtjänster + lite "lånade filmer" från div sajter när det behövs! 😉

Jag vill vara 100% laglig, har råd till det, och önskar att filmvärlden kunde funka lite mer som podcasts där allt innehåll är detsamma överallt, kanske sorterat, organiserat lite olika men lika enkelt tillgängligt.
För bra innehåll ska det vara enkelt att både hitta och betala för utan att behöva betala för hela paket.

Jag vill inte ha abonnemang av samma skäl som att jag inte vill ha dessa förb* prenumerationer på Apple Store. DYRT!

Nu ser jag att exempelvis Netflix inte är så förtvivlat dyrt, 89 spänn/månad men blir i praktiken lätt 159 spänn om man vill kunna komma åt det bästa, och det vill man såklart.
Detta hämmar min konsumtion som förstår att jag blir lurad eller åtminstone lirkad till att betala mer för ett innehåll där det mesta inte är av intresse, filmer och serier jag inte vill se.

Om jag endast behöver betala per film eller serieavsnitt så skulle det vara enkelt att lirka mig till att konsumera mycket mer än vad jag faktiskt gör.

Min uppfattning är att filmindustrin inte har lärt sig än.

Länk till inlägg
iMarc

Om man vill köpa/hyra filmerna digitalt så har då jag aldrig sett ett större utbud. Lyckats hitta filmer som inte ens blivit utgivna på DVD eller Blu-ray. Problemet är ett abonnemang för att överhuvudtaget kunna hyra/köpa filmer. 

Länk till inlägg
iMarc
2021-07-26 05:32, mikaellq säger:

Jag vill vara 100% laglig, har råd till det, och önskar att filmvärlden kunde funka lite mer som podcasts där allt innehåll är detsamma överallt, kanske sorterat, organiserat lite olika men lika enkelt tillgängligt.
För bra innehåll ska det vara enkelt att både hitta och betala för utan att behöva betala för hela paket.

Jag vill inte ha abonnemang av samma skäl som att jag inte vill ha dessa förb* prenumerationer på Apple Store. DYRT!

Nu ser jag att exempelvis Netflix inte är så förtvivlat dyrt, 89 spänn/månad men blir i praktiken lätt 159 spänn om man vill kunna komma åt det bästa, och det vill man såklart.
Detta hämmar min konsumtion som förstår att jag blir lurad eller åtminstone lirkad till att betala mer för ett innehåll där det mesta inte är av intresse, filmer och serier jag inte vill se.

Om jag endast behöver betala per film eller serieavsnitt så skulle det vara enkelt att lirka mig till att konsumera mycket mer än vad jag faktiskt gör.

Min uppfattning är att filmindustrin inte har lärt sig än.

Jag betalar 119/månad för Netflix HD, 

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...