Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är One lockande för dig?


mikaellq
 Share

Rekommendera Poster

Ja hur förhåller ni er till Apples utbud?

Själv är jag nästan helt ointresserad av spelen men TV och kanske kanske musik.

iCloud och annat tekniskt som kommer i höst, Private Relay och annat säkerhetsrelaterat som kan kräva någon form av prenumeration, betald tjänst hos .

 

Apple One.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör familj abonnemang och använder tv o musik hela tiden, likaså frugan och min son gillar spelen och musik.

klart prisvärt för hela familjen IMO. 😀

Redigerad av cokeman
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, cokeman säger:

klart prisvärt för hela familjen IMO.

Håller med. Speciellt om man har en stor familj…

Även om just Apple TV+ har varit en stor besvikelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Gäller 5 familjemedlemmar - men går säkert att vara "påhittig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Stereotypen säger:

Gäller 5 familjemedlemmar - men går säkert att vara "påhittig".

Nja, dels gäller det ”dela med fem andra”, vilket ger sex familjemedlemmar totalt. Och där någonstans är en familj stor IMO.

Någon större ”påhittighet” behövs således inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, KMN säger:

Nja, dels gäller det ”dela med fem andra”, vilket ger sex familjemedlemmar totalt. Och där någonstans är en familj stor IMO.

Någon större ”påhittighet” behövs således inte.

Tror han menade utanför familj! 😉

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, cokeman säger:

Jag kör familj abonnemang och använder tv o musik hela tiden, likaså frugan och min son gillar spelen och musik.

klart prisvärt för hela familjen IMO. 😀

Jag lever ensam men har funderat på mest om jag missar något som undvikit Apples erbjudanden.

tv+ och alla hyrfilmer är inte alls kass, inte heller utbudet på musik.

Om Apple bara inte varit så fixerad på underhållning.

Jag vill konsumera mer i syfte att lära mig något.

Böcker och Podcaster är ju fenomenala med det medan TV & musik, suck, bara underhållning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av Streamingtjänsterna är väl HBO och Amason enbart för de som gillar biofilmer

dokumentärer är väl Netflix och Apple TV plus bättre på

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, ronny säger:

av Streamingtjänsterna är väl HBO och Amason enbart för de som gillar biofilmer

dokumentärer är väl Netflix och Apple TV plus bättre på

Ja, jag har sneglat på Netflix en del. Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Ja, jag har sneglat på Netflix en del. Hmm...

Jag kör med alla streamingtjänster + lite "lånade filmer" från div sajter när det behövs! 😉

Redigerad av cokeman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, cokeman säger:

Jag kör med alla streamingtjänster + lite "lånade filmer" från div sajter när det behövs! 😉

Jag vill vara 100% laglig, har råd till det, och önskar att filmvärlden kunde funka lite mer som podcasts där allt innehåll är detsamma överallt, kanske sorterat, organiserat lite olika men lika enkelt tillgängligt.
För bra innehåll ska det vara enkelt att både hitta och betala för utan att behöva betala för hela paket.

Jag vill inte ha abonnemang av samma skäl som att jag inte vill ha dessa förb* prenumerationer på Apple Store. DYRT!

Nu ser jag att exempelvis Netflix inte är så förtvivlat dyrt, 89 spänn/månad men blir i praktiken lätt 159 spänn om man vill kunna komma åt det bästa, och det vill man såklart.
Detta hämmar min konsumtion som förstår att jag blir lurad eller åtminstone lirkad till att betala mer för ett innehåll där det mesta inte är av intresse, filmer och serier jag inte vill se.


Om jag endast behöver betala per film eller serieavsnitt så skulle det vara enkelt att lirka mig till att konsumera mycket mer än vad jag faktiskt gör.

 

Min uppfattning är att filmindustrin inte har lärt sig än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill köpa/hyra filmerna digitalt så har då jag aldrig sett ett större utbud. Lyckats hitta filmer som inte ens blivit utgivna på DVD eller Blu-ray. Problemet är ett abonnemang för att överhuvudtaget kunna hyra/köpa filmer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-07-26 05:32, mikaellq säger:

Jag vill vara 100% laglig, har råd till det, och önskar att filmvärlden kunde funka lite mer som podcasts där allt innehåll är detsamma överallt, kanske sorterat, organiserat lite olika men lika enkelt tillgängligt.
För bra innehåll ska det vara enkelt att både hitta och betala för utan att behöva betala för hela paket.

Jag vill inte ha abonnemang av samma skäl som att jag inte vill ha dessa förb* prenumerationer på Apple Store. DYRT!

Nu ser jag att exempelvis Netflix inte är så förtvivlat dyrt, 89 spänn/månad men blir i praktiken lätt 159 spänn om man vill kunna komma åt det bästa, och det vill man såklart.
Detta hämmar min konsumtion som förstår att jag blir lurad eller åtminstone lirkad till att betala mer för ett innehåll där det mesta inte är av intresse, filmer och serier jag inte vill se.


Om jag endast behöver betala per film eller serieavsnitt så skulle det vara enkelt att lirka mig till att konsumera mycket mer än vad jag faktiskt gör.

 

Min uppfattning är att filmindustrin inte har lärt sig än.

Jag betalar 119/månad för Netflix HD, 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har bestämt mig för att påbörja prenumeration av tv+ nästa månad.

 

One kostar 155 kr i månaden. 

tv+ och 200 GB iCloud kostar 59+29 kr = 88 kr.

 

Stor skillnad på 88 och 155 kr. Spel och Musik är för mig av nästan inget intresse (tack Axelman för en givande diskussion igen!). 

 

Så kan jag fortsätta beskåda utmärkt film i höst! Foundation är ju lysande! Även Invasion kommer att förgylla min höst. 😊

 

428A58E0-0A4A-4655-BBFE-E95A6D91EEA4.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom att tänka på att till de där 155kr bör också komma 29kr för 200GB iCloud. Σ184kr alltså. 💸

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag kom att tänka på att till de där 155kr bör också komma 29kr för 200GB iCloud. Σ184kr alltså. 💸

Apple plus lite extra… :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft Apple + ett bra tag nu, trodde i min enfald att det "bara" var filmer hos Apple, men så är ju inte fallet..vimlar ju av andra bolag... blir dyrt nöje..

 

Provat Youtubes tjänster då jag gillar musikvideos, och valde igår att prenumera på tjänsten för 99 kr/mån

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Pocahontas säger:

Haft Apple + ett bra tag nu, trodde i min enfald att det "bara" var filmer hos Apple, men så är ju inte fallet..vimlar ju av andra bolag... blir dyrt nöje..

 

Provat Youtubes tjänster då jag gillar musikvideos, och valde igår att prenumera på tjänsten för 99 kr/mån

 

 

YouTube är bra den också, bäst till och med för mig med fokus på utbildning, historia, matematik, osv. Men det jag vill ha av YouTube är gratis.

 

Det jag vill ha ut ur tv+ är specifikt sci-fi och den dag jag finner att utbudet blir för magert så avslutar jag naturligtvis prenumerationen. Direkt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, Alix säger:

Apple plus lite extra… :hihihi:

Kan bli dyrt ja men litar till ganska hög grad på de två stora elefanterna Apple och Google som främst har annat som källor för för att tjäna pengar. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepig avslutning på Stiftelsens andra avsnitt.. dog Hari Seldon??? 

Nu är det nog 60 år sen drygt sen jag läste Stiftelsen i Häpna, men det blir intressant att följa serien..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Pocahontas säger:

Knepig avslutning på Stiftelsens andra avsnitt.. dog Hari Seldon??? 

Nu är det nog 60 år sen drygt sen jag läste Stiftelsen i Häpna, men det blir intressant att följa serien..

Jag också tyckte att det slutade konstigt i avsnitt 2. Vi får ge oss till på fredag, låta det hänga i luften obesvarat... :) 

 

Häpna föresten, vad är det?

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alla nummer från start, önskar jag varit mer aktsam om första numret, tycks vara värdefullt :-) 

Har inte räknar alla mina  Sci-fi böcker, men det är många..en del med titlar som man inte tror handlar om sci-fi :-)

Skärmavbild 2021-09-27 kl. 08.35.04.jpg

Skärmavbild 2021-09-27 kl. 08.39.02.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den som inte känner till Clifford D Simak

(boken utkom 1984)

 

 

Skärmavbild 2021-09-27 kl. 08.44.10.jpg

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...