Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ansluta Mac Book till extern skärm


Filburt
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en MacBook och har haft den ansluten till extern skärm med HDMI och adapter HDMI/USB-C. Har fungerat perfekt. När jag tillfälligtvis skulle ansluta MacBook till en Samsung TV 8-Serie fungerade det inte med HDMI/USB-C. Under inställningar i TV.n rekommenderade de att jag skulle gå via YouTube och min iPhone och då var jag inte med längre . Jag följde dock rådet och konstigt nog fick jag det att fungera. När jag sedan skulle gå tillbaka till min ursprungliga skärm och med HDMI/USB-C och ingen inblandning av YouTube så fungerade det inte längre. Jag får upp bakgrundsfärgen från skärmen på Mac Book men inget annat. Känner mig helt lost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som att du har utökat skrivbordet. Har du tidigare haft samma bild på den inbyggda skärmen som på den externa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja exakt samma bild. Det märkliga är dock att jag nu fått det att fungera men vet egentligen inte hur det gick till. Nu har jag HDMI i externa skärmen och med adapter USB-C i min MacBook precis som tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Mattis skrev har du fått utökat skrivbord istället för dubblering som innan. När du använder utökat skrivbord, ansluter datorn till ström och stänger locket kommer den att bli som du hade innan med fördelen att macens skärm inte behöver lysa och tangentbordet samla damm. Sedan får du även nyttan av två skärmar om du öppnar locket. Stor rekommendation att testa, du kan ju alltid växla tillbaka.

Här är en guide om hur man växlar läge.
https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-help/mchl7c7ebe08/mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...