Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sommar-OS 2020 i Tokyo (2021)


Alix
 Share

Rekommendera Poster

4 minuter sedan, e-snobben säger:

Vilket antiklimax!

Ja, dessvärre är det nog alla andra silvermedaljer som har satt griller i huvudet. När dessutom en spelare med namnet Seger ska slå den avgörande straffen blir det nog för mycket för henne.

Ja det var ju lite märkligt att en spelare som har sagt att hon skall avsluta sin 

karriär skulle få lägga straffen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, e-snobben säger:

Jag funderar på om valet av henne var nån slags önskedröm av tränaren, att det för en gångs skull verkar ha smugit sig in lite skrock i tänket, och att det skulle lyckas också.

Det blev motsatt effekt 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Lika dåligt coachat som det engelska landslaget på Wembley senast.

Min tanke gick till detta förfarande också. Det räcker inte att spela "bäst", man måste minimera misstagen också

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staffan Olsson:

ett VM eller ett EM betyder ingenting! :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, ronny säger:

Staffan Olsson:

ett VM 🥇eller ett EM 🥇betyder ingenting! :stjarnsmall:

Missade det viktigaste 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Med så usla straffar är det rätt åt oss. Grattis Kanada. 

Men kom igen nu! Sverige spelade OS-final i världens kanske mest utbredda sport. Att ta sig dit är en bragd i sig. Heja fotbollstjejerna!! lif.gif.50865354fb7713fea6f29c7bd36d105c.giflif.gif.60a928fdd37158b585b693ef35188723.giflif.gif.537c5cc129d3c7ac3c4861952e311ac9.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Axelman säger:

Men kom igen nu! Sverige spelade OS-final i världens kanske mest utbredda sport. Att ta sig dit är en bragd i sig. Heja fotbollstjejerna!! lif.gif.50865354fb7713fea6f29c7bd36d105c.giflif.gif.60a928fdd37158b585b693ef35188723.giflif.gif.537c5cc129d3c7ac3c4861952e311ac9.gif

Om de är nöjda med silver så är jag det också! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Om de är nöjda med silver så är jag det också! :D 

Ser de nöjda ut?

 

35C1FC34-40F6-457C-885C-D2E4B0005DB6.jpeg

78F272AD-C195-4179-BD6C-169A62DC5A12.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:

Om de är nöjda med silver så är jag det också! :D 

Idrottens psykologi är brutal. Man förlorar ett guld men vinner ett brons i fotboll. När tiden går och de inser vad de åstadkom kommer de att vara supernöjda. Men alla vi som har vinnarskallar kommer ju naturligtvis att alltid ha grus i maskineriet. Man vill ju ta guld så klart. Det är ju målet. Man tävlar ju inte för att bli tvåa.....:hihihi:

Hatar straffläggning. Förlorar man på matchtid är det lagets fel. Missar någon en straff blir det oerhört personligt. Jag vet inte hur många gånger det nämndes under fotbolls-EM om Englands förbundskapten Gareth Southgate som brände en avgörande straff för England som aktiv spelare och det är länge sedan nu.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Alix säger:

Silver blev det.

Haha! Klart jag vet. Men PSYKOLOGIN dikterar känslan. Man förlorar ett guld dvs får silver. Men man vinner bronset så känslan när matchen är klar är väldigt olika. Fast silver är bättre är människor gladare över brons.... :P

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Just nu kämpar tre etiopiskor om segern på 10 000 m. De tävlar dock för tre olika länder. Det finns en etiopiska till i loppet. Hon tävlar för Sverige, ett fjärde land.

Etiopiskan Hassan vann. För Nederländerna.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

OS-guld i nationshoppning! 🇸🇪🏇

Kampen Sverige- Norge fortsätter 3 guld var 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Norge har fyra guld.

Tur att de inte deltar i finnkampen 

 

kampen över 2m fortsätter i höjdhoppet

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här såg det ut i VM 2019

men idag var det väl snäppet vassare 

 

Damernas höjdhoppsfinal bjöd på en rafflande upplösning. När ribban skickades upp på 2,02 meter var fyra hoppare kvar i finalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Lasitskene hoppar som en gudinna! Guld på 2,04m.

En upprättelse för henne som plockades bort från OS i Rio på grund av att Ryssland fuskar med dopning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...