Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiering iPhone


Alexs95
 Share

Rekommendera Poster

Min sambo har bekymmer med att säkerhetskopiera till iCloud. 

 

Hon har en iPhone 12 pro 128gb. När vi försöker säkerhetskopiera hennes telefon till iCloud så står det att senaste säkerhetskopian var på 900mb och om vi kollar storlek på nästa så visar den ca 200mb? 

Detta kan väl inte stämma? Vi har bockat för bildbibliotek som visar över 30gb?

 

Vad kan vara fel? Vi behöver skicka in hennes tele på lagning då skärmen är sprucken och skulle därför vilja ha en säkerhetskopia på den innan. 


Eftersom säkerhetskopian visade så lite mb så valde jag att bocka i icloud-bilder ihop om att spara iallafall bilderna där, men går väldigt långsamt? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alexs95 säger:

Ok, är det bättre att göra via datorn än via icloud? 

Svårt att avgöra vad som är bäst i din situation:

https://support.apple.com/sv-se/HT204136

 

Bäst är kanske att göra båda. Lite som hängslen och livrem.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo de är sant, både och. 

 

Men varför står det på iCloud att den är under 1 gb? 

Kan det verkligen stämma tror ni? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Alexs95 säger:

Jo de är sant, både och. 

 

Men varför står det på iCloud att den är under 1 gb? 

Kan det verkligen stämma tror ni? 

Jag vet egentligen inte men jag tror att det kan vara storleken av det som ändrats?

Så här ser det ut på min iPad.

90144B12-F91B-4BE1-8AB6-A305FAD314CF.thumb.jpeg.9deb1430b59e13e452dd3c9c8445433d.jpeg

 

Men jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som säkerhetskopieras är bara det som ändrats sedan sist, därför är det inte konstigt att den nya säkerhetskopian är mindre än den tidigare. 

 

Jag antar att ni synkar bildbiblioteket med iCloud. Då finns det redan i molnet, och bilderna behöver därför inte ingå i säkerhetskopian. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Mattis säger det som redan finns i iCloud ingår inte i en iCloud säkerhetskopia. 

Är iCloud bildbibliotek påslaget och optimerad lagring aktiverat kommer inte bilderna att ingå i en säkerhetskopia i iTunes/Finder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tackar! 

Ja vi startade nyligen icloud bilder då de känns väldigt smidigt. 

Jag gjorde en säkerhetskopia via windows på itunes på telefonen, kan de va därför säkerhetskopian till iCloud är så liten? Synkar de med varandra? Att icloud kopian "bygger" på den som finns i iTunes? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Alexs95 säger:

Okej tackar! 

Ja vi startade nyligen icloud bilder då de känns väldigt smidigt. 

Jag gjorde en säkerhetskopia via windows på itunes på telefonen, kan de va därför säkerhetskopian till iCloud är så liten? Synkar de med varandra? Att icloud kopian "bygger" på den som finns i iTunes? 

Nej du har redan fått svaret på varför iCloud säkerhetskopian är liten. För att det som redan sparas i iCloud som meddelande,bilder,appar mm. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...