Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iMac Pro (modell från 2017) eller vänta tills nya iMac 27" kommer?


Armfeldt
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en möjlighet att köpa en ny iMac Pro (modell från 2017) för ca 30 000 kr, men frågan är om jag egentligen ska vänta till nya iMac 27" kommer?
Jag kommer huvudsakligen hålla på med att redigera bilder och filmer.
Apple själva hänvisar till den nya 27" som ett alternativ till den äldre iMac Pro, som inte kommer att uppdateras mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju lite på specarna för iMac Pro — både vad gäller prisvärdhet och jämförelse med framtida iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag personligen skulle aldrig lägga 30k för en 4år gammal dator oavsett modell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Armfeldt säger:

Jag har en möjlighet att köpa en ny iMac Pro (modell från 2017) för ca 30 000 kr, men frågan är om jag egentligen ska vänta till nya iMac 27" kommer?
Jag kommer huvudsakligen hålla på med att redigera bilder och filmer.
Apple själva hänvisar till den nya 27" som ett alternativ till den äldre iMac Pro, som inte kommer att uppdateras mer.

Den stora frågan som kanske avgör det hela är vilka program som ska användas. Har du specifika programkrav kanske de inte fungerar på M1-Macar. Annars är iMacPro ett monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Vredurs säger:

Jag personligen skulle aldrig lägga 30k för en 4år gammal dator oavsett modell

Kan verka vara en rimlig hållning i och för sig.

Å andra sidan fanns det konfigurationer av iMac Pro, tror jag, som gick på runt 100k. Och det är modellen som kom 2017, datorn ifråga var väl ny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac Pro är snabb. Problemet jag ser är att den är gammal. Den kommer inte ha stöd för uppdateringar av MacOS lika länge som den kommande iMac. Problemet med detta är att många tredjepartsapplikationer kräver senaste MacOS. Då är det kört oavsett hur snabb maskinen är, då du till slut varken kan uppgradera MacOS eller tredjepartsapplikationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...