Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Cykling blir steg?


Nellie2007
 Share

Rekommendera Poster

Haft min Apple Watch ett par dagar nu och ser att den registrera min cykling utomhus som steg, trappor och stående?

 

När jag cyklar använder jag en Garmin cykeldator.

Klockan sitter bara på handleden, dvs jag aktiverar ingenting. Vill bara ha den på mig så jag kan sköta musik mm.

 

Men som idag efter min 35 km runda så har den registrerat 4400 steg och 110 trappor. Dessutom att jag stått upp i 4 timmar.

 

Varför gör den såhär och hur löser jag det?

083CCD8D-5C23-42E6-BF77-2666CF719780.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår så måste du aktivt välja att du cyklar. Cykling och gång är för snarlika att den ska kunna avgöra skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

Vad jag förstår så måste du aktivt välja att du cyklar. Cykling och gång är för snarlika att den ska kunna avgöra skillnad.

Låter ju jättemärkligt att Apple inte kan lösa så den fattar att jag sitter still. 
Har haft Garmin-klockor i flera år som aldrig registrerat ett steg när jag suttit på cykeln. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Nellie2007 säger:

Låter ju jättemärkligt att Apple inte kan lösa så den fattar att jag sitter still. 
Har haft Garmin-klockor i flera år som aldrig registrerat ett steg när jag suttit på cykeln. 

 

 

Du sitter ju inte still.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Du sitter ju inte still.

Förvisso inte helt. Men jag sitter på sadeln. 
Det ska ju inte registrera steg när jag cyklar oavsett. 

För jag utgår från att Healt-appen utgår från GPS lr liknande för att försöka beräkna antalet steg när jag cyklar. 

 

Får väl helt enkelt stänga av stegräkning varje gång jag cyklar. alt. radera datan i efterhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser även nu när jag kollar runt lite i Health-appen att den också slutar registrera puls under cyklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registrerar Garminklockorna Cykling när du cyklar utan att du gör ett aktivt val att du cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, SirKnasen säger:

Registrerar Garminklockorna Cykling när du cyklar utan att du gör ett aktivt val att du cyklar?

Nej det gör dom inte.

men dom räknar heller inte steg under tiden jag cyklar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...