Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rekommendera Poster

Svantetorn

Jag har uppdaterat till nya Apple Music med mycket bra ljud. Men jag har problem med mina spellistor som INTE registrerad antal spelningar senast spelad. Vad gör jag för att få detta att fungera

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
KMN
2 timmar sedan, Svantetorn säger:

Jag har uppdaterat till nya Apple Music…

Behöver man uppdatera?

Vad gäller registrering av antal spelningar, så tror jag det finns en inställning på vissa enheter där man kan välja huruvida uppspelningarna ska registreras eller ej. Har något vagt minne att jag varit inne i någon sådan meny, men är alls inte säker.

Länk till inlägg
Svantetorn

OK! Ska kolla!

Länk till inlägg
lappen71
4 timmar sedan, KMN säger:

Behöver man uppdatera?

Nej jag tror TS missuppfattar hur det fungerar. Det sker automatiskt och kostar ingenting extra. 

Länk till inlägg
lappen71
7 timmar sedan, Svantetorn säger:

Jag har uppdaterat till nya Apple Music med mycket bra ljud. Men jag har problem med mina spellistor som INTE registrerad antal spelningar senast spelad. Vad gör jag för att få detta att fungera

Angående spelningar har jag också upptäckt att när man högerklickar på en låt och väljer Visa info så ökar inte antalet spelningar. Men tittar jag på Senast spelat så finns dom med. Jag har dels skickat Feedback och skickat in en delrapport för beta. För det är så på senaste betan av macOS 

Länk till inlägg
Svantetorn

Jaha då är det inte jag som missat någon inställning då. Jag utryckte mig felaktigt om uppdateringen. Tack för upplysningen och att det bara är att ta det lugnt så länge.

• Gilla 1
Länk till inlägg
Raphael

Om man vill ha lossless har jag förstått det som att man måste hämta hem på nytt, radera det man har så hämtas de nya lossless - och så måste man göra en inställning för det i Music-app:en också. 
Jag har inte gjort det än själv, för jag har inte uppgraderat till senaste Mac OS. :)

Länk till inlägg
Svantetorn

Tack för tipset Raphael.

Länk till inlägg
KMN

Med risk för att kapa tråden…

Ni som har lite bättre koll än jag, vet ni varför jag ibland när jag klickar på en låt får upp alternativen — bland andra — ”Spela härnäst” och ”Spela senare”, men inte alltid? Det gäller i huvudsak icke hämtad musik, alltså strömmad och på macOS av senaste version.

Länk till inlägg
ronny
1 timme sedan, Raphael säger:

Om man vill ha lossless har jag förstått det som att man måste hämta hem på nytt, radera det man har så hämtas de nya lossless - och så måste man göra en inställning för det i Music-app:en också. 
Jag har inte gjort det än själv, för jag har inte uppgraderat till senaste Mac OS. :)

Det behövdes inte… ja la det i en separat spellista 

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...