Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Märkligt inloggningsproblem


BSL
 Share

Rekommendera Poster

En bekant till mig använder inte sin iMac 2008 så värst mycket, utan gör mest på PC. Men en sak behöver han masen till. Eftersom han har en firma med affär, där han kör iZettle (www.zettle.com/se) som kassaterminal, så behöver han logga in på Macen och sedan exportera data till Excel för rapportutskrift. 

Helt plötsligt i slutet på mars så kom han inte längre in på inlogget i Safari, får felmeddelandet aktivera cookies, hjälper inte, bytte till Chrome, då kommer felmeddelandet Internt sereverfel kontakta supporten hos Zettle. De försöker hjälpa, men det funkar inte.

 

Jag var hos honom igår med min Macbook 2009 och El Capitan som han också har. Anslöt till hans nätverk och kunde utan svårighet logga in på Safari, Chrome och Brave Förutom att en stor färgbild som finns på deras första sida inte visades i Safari.

 

Kollade att hans Safari var uppdaterad, tog hem Brave som funkade för mig också. Nä, samma sak igen som förut han kommer inte in i någon av webbläsarna.

 

Någon som har en idé om vad det kan vara. Hans dator och webbläsare har inga problem med andra inloggningsidor....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som Safari versionen är för gammal. Uppdatera/uppgradera till den högsta versionen av macOS som den tillåter.

Tycker att om han nu driver firma så kan han ju köpa en nyare maskin. Istället för att hålla på med en vintage.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kör han inte rapporten från pc’n som han använder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, men som jag skrev Safari och OS El Capitan var uptodate. Jag har samma version och kommer in på hans nätverk, så det kan inte vara webbsidan eller webbläsaren. Han har inte Excel på den, han gör Excelexport från Zettle och skriver sen ut. Nu tror jag att han kan göra pdfer istället på pcn och skriva ut. Eller mecka med appen på hans Iphone ....

Mysteriet måste ligga i att det måste ligga något rövarcookie efter alla försök, men då borde väl en fräsch webbläsare gå? Jag tycker att Zettles support borde lösa detta, men de har gått bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att skapa en ny användare i datorn och använd den. Det skulle kunna utesluta versionsproblem eller cookies och inställningar. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...