Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Föra över bilder från Iphoto


Anna K
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har tidigare haft MacBook Pro och skapade där två bildbibliotek på Iphoto, ett på en extern hårddisk och en är kvar på hårdisken på Macbook Pron. Nu har jag en Macbook Air och har länge haft dåligt samvete att jag inte tagit hand om och konverterat dessa bilder på bästa sätt.

 

Fråga 1 - Hur föredrar ni att lagra och samla era bilder på bästa/billiga/överskådliga sätt?

Fråga 2 - hur konverterar jag bilderna från Iphoto till min externa hårddisk på ett sätt som går att läsa

a) Bilderna som ligger i Iphoto på Macbook Pron

b) Bilderna som ligger i Iphoto på min externa hårddisk (detta bibliotek går ej att öppna på min Macbook Air)

 

Någon som gjort samma resa som mig och kan vägleda eller ge tips på guider.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Anna K säger:

Fråga 1 - Hur föredrar ni att lagra och samla era bilder på bästa/billiga/överskådliga sätt?

Enkelt svar. Betala för mer iCloud utrymme och aktivera iCloud bildbibliotek och optimerad lagring. 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Enkelt svar. Betala för mer iCloud utrymme och aktivera iCloud bildbibliotek och optimerad lagring. 

 

Tack för ditt svar!!

Kan man aktivera iCloud bildbibliotek för gammal Macbook Pro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Anna K säger:

Tack för ditt svar!!

Kan man aktivera iCloud bildbibliotek för gammal Macbook Pro?

Beror på hur gammal du har och vilken version av macOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Enkelt svar. Betala för mer iCloud utrymme och aktivera iCloud bildbibliotek och optimerad lagring. 

 

Så har jag det konfigurerat med 200 GB iCloud-utrymme.
Så smidigt att jag inte fattar hur man kunnat leva utan det. :nerd:

Utrymmet på Mac, iPhone och iPad kommer aldrig att mer vara ett bekymmer, förutsatt att man köpt tillräckligt med utrymme på iCloud, och allt är så enkelt åtkomligt!
Mina Apple-prylar och aktiviteter använder drygt hälften av det där 200 GB och nästan allt är bilder och videos.
De som inte fotar/filmar så mycket kanske inte behöver så mycket som 200 GB.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...