Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya uppgifter: Här är nyheterna i Ipad OS 15


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Citat

Men om du precis har köpt en av de nya 12,9-tums iPad-pro, verkar den inte alls annorlunda.
 Men i grunden är det fortfarande en iPad, oavsett om du spenderar 329 $ eller 3 029 $.  Inget om iPad Pro: s M1-processor eller 16 GB RAM kommer att göra iPadOS 15 bättre.

 Naturligtvis kan du göra samma argument om Mac.  MacOS 12 Monterey innehåller en massa häftiga funktioner för proffs, till exempel Universal Control och genvägar som hjälper användare att arbeta smartare och snabbare, men allt fungerar detsamma oavsett om du har en MacBook Air eller en Mac Pro.

 Det finns dock en anledning till att människor spenderar tusentals på en MacBook Pro eller Mac Pro-prestanda.  När du spenderar mer på en Mac får du mer kraft och mer fart, varför vi fortfarande väntar på att avancerade Apple-kiselmaskiner ska lanseras.  Det ryktas att de ger mycket mer processorkraft och grafik som absolut kommer att gynna Mac-användare som är villiga att spendera tusentals på avancerade maskiner.

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

IPad är annorlunda.  Medan iPad Pro verkligen är snabbare än den vanliga iPad och iPad Air i riktmärken, känns det inte så snabbare när den används.  Jag har testat 12,9-tums iPad Pro, och jämfört med 2020-modellen eller iPad Air med en A14 känns det inte mycket snabbare.  Kanske öppnas appar snabbare om du använder ett stoppur, men iPadOS har aldrig känts långsamt om du inte använder extremt gammal hårdvara (och kanske inte ens då).

 Så medan iPadOS 15 rättar till några av fel med multitasking och hemskärmen, gör det inte något för att höja iPad Pro utöver att vara en något snabbare iPad Air med en trevligare skärm.  Och jag är inte säker på att Apples iPadOS-uppdateringar någonsin kommer att göra.

 

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb hit och snabb dit, skulle jag skaffa en ny iPad så skulle jag se mer på alla de fördelar den ger med den större skärmen än en iPhone men nästan lika portabel. För att läsa nyheter och böcker, och slösurfa, mest.
Jag förstår att FART är viktigt för andra men vill påpeka att inte alla anser att det är det viktiga.

 

"Känns långsam"? Känslor är inte fakta men kan vara viktigt det också för vissa konsumenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

I iPadOS 15 gör Apple ytterligare en omgång av ändringar av iPad multitasking.  Det skulle vara lätt att överväga detta ännu en snurr på den glada rundan när Apple kämpar för att ta reda på hur man bryter iPad ur iPhone: s grundläggande one-app-at-a-time gränssnitt.

 

  Men jag tror inte det, Istället tror jag att Apple äntligen sätter ihop alla pusselbitarna som gör att iPad kan bli mer Mac-liknande än någonsin - samtidigt som den behåller sin unika position i Apples ekosystem.

 

  Väntar Apple på rätt ögonblick för att avslöja ordentligt stöd för extern skärm på iPad, kanske tillsammans med lanseringen av en ny Apple-skärm?  Jag säger inte att det definitivt kommer att hända, men jag vill tro.  Så låt oss titta på bevisen.

 

Ett fönster in i framtiden

 

Apple har flirtat med idén att sätta flytande fönster på iPad i några år nu.

Till exempel är Slide Over ett flytande fönster fäst på ena sidan av skärmen.

Bild i bild flyter ovanför appar men måste placeras i ett hörn.

För två år sedan introducerade Apple konceptet med flera appfönster - men de var egentligen bara flera instanser av en app som kördes i befintliga appramar.  (En Microsoft Word-fil i helskärm och en annan Word-fil i en annan delad vy, till exempel.)

Men med iPadOS 15 blir saker och ting mer intressanta på fönsterrutan.  Ja, iPad: s nya Globe-key genvägar verkar peka på mer sofistikerad multitasking att komma, men det som verkligen fångade mitt öga är en mer gammaldags kommandotangentgenväg som Apple har importerat från Mac: nästa App-fönster, kört genom att  ner Kommando och kryssmarkeringstangenten (`).

 

/Jason was lead editor at Macworld for more than a decade and now writes about Apple at Six Colors and podcasts at Relay FM and The Incomparable./

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...