GÄ till innehÄll
Just nu i M3-nÀtverket

Slippa lösenkod 🧐


U Dick

Rekommendera Poster

Hej pÄ er


Följande senario.

 

Jag har en iPhone med dubbla abonnemang och tvÄ Watch, en/ett för arbete och en för privat bruk.

AnvÀnder mig av handledsavkÀnning för smidigeten nÀr jag vÀxlar mellan dom olika klockorna, iPhonen byter kopplingen automatiskt dÄ.

Eftersom jag ogillar starkt att ha klockan hÄrt runt handleden har jag valt att inaktivera lösenkod.

Nu har min arbetsgivare styvat upp sĂ€kerheten med en ny policy som krĂ€ver lösenkod pĂ„ enheter som har tillgĂ„ng till dess mail (se bild), jĂ€vla skit alltsĂ„ đŸ˜€.

NÄgon som har nÄt tips pÄ hur jag kan ÄterfÄ smidigheten (utan hÄrt Ätsittande klocka) för att slippa lösenkod pÄ mina klockor?

9156F8E4-3898-4B25-9483-2FDCC9E48B8C.jpeg

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

Gillar inte att du försöker runda din arbetsgivares sÀkerhetspolicy. Det gör nog inte din arbetsgivare heller. 
Acceptera att fÄ skriva in lösenordet eller att armbandet sitter Ät lite(sÄ jÀkla hÄrt behöver det ju inte sitta). Testa ett annat armband kanske?  NÀr du lÄser upp mobilen lÄser den upp klockan samtidigt kanske du visste redan?

  • Gilla 2
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

Mattiasgbg

Om du plockar bort jobbeposten frÄn klockan sÄ borde vÀl ingen kod behövas? 

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

29 minuter sedan, Mattiasgbg sÀger:

Om du plockar bort jobbeposten frÄn klockan sÄ borde vÀl ingen kod behövas? 

Policy sÀtts inte per app sÄ det hjÀlper nog inte. Kanske ska eposten kunna lÀsas i klockan. 

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

Mattiasgbg
42 minuter sedan, polken sÀger:

Policy sÀtts inte per app sÄ det hjÀlper nog inte. Kanske ska eposten kunna lÀsas i klockan. 

Det framgÄr inte av trÄdstarten att eposten ska kunna lÀsas i klockan. Men det Àr mycket jag inte begriper av trÄdstarten, jag har sjÀlv en ganska löst sittande klocka, den lÄses upp med kod eller genom att telefonen lÄses upp, sedan Àr den upplÄst Ànda tills jag tar av mig den, dÄ lÄses den. Vad trÄdstartaren menar med handledsavkÀnning begriper jag inte heller.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg sÀger:

Vad trÄdstartaren menar med handledsavkÀnning begriper jag inte heller.

Tar du av dig klockan(eller den sitt för löst) kÀnner den avsaknaden av handled och lÄses. 

  • Gilla 1
LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

12 timmar sedan, polken sÀger:

Gillar inte att du försöker runda din arbetsgivares sÀkerhetspolicy. Det gör nog inte din arbetsgivare heller. 
Acceptera att fÄ skriva in lösenordet eller att armbandet sitter Ät lite(sÄ jÀkla hÄrt behöver det ju inte sitta). Testa ett annat armband kanske?  NÀr du lÄser upp mobilen lÄser den upp klockan samtidigt kanske du visste redan?

Har all sĂ€kerhet som krĂ€vs pĂ„ iPhonen och Ă€r inte ute efter att trixa med policyn, Ă€ven om det lĂ„ter sĂ„. Vill bara att klockorna inte ska ha med just det att göra, sĂ„ jag kan ha dom instĂ€llda som jag vill. 🧐

Skulle vilja exkludera dom helt frÄn mailen sÄ dom inte Àventyrar sÀkerheten.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

12 timmar sedan, Mattiasgbg sÀger:

Om du plockar bort jobbeposten frÄn klockan sÄ borde vÀl ingen kod behövas? 

Har provat att inte ha outlook pĂ„ klockorna men det hjĂ€lpte inte 😏

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

10 timmar sedan, Mattiasgbg sÀger:

Det framgÄr inte av trÄdstarten att eposten ska kunna lÀsas i klockan. Men det Àr mycket jag inte begriper av trÄdstarten, jag har sjÀlv en ganska löst sittande klocka, den lÄses upp med kod eller genom att telefonen lÄses upp, sedan Àr den upplÄst Ànda tills jag tar av mig den, dÄ lÄses den. Vad trÄdstartaren menar med handledsavkÀnning begriper jag inte heller.

Eposten behöver inte kunna lĂ€sas i klockan


LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

11 timmar sedan, polken sÀger:

Policy sÀtts inte per app sÄ det hjÀlper nog inte. Kanske ska eposten kunna lÀsas i klockan. 

Aha, dÄ gÄr det nog inte lösa.

Nope, behöver inte kunna lÀsa epost i klockorna

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

Hur löst har du klockan egentligen?
En förutsÀttning Àr ju att klockan kan lÀsa av din puls.
SÄ lÀnge den kÀnner av din puls sÄ behöver du inte ange nÄgon lösenkod och du kan Àven lÄta din telefon lÄsa upp klockan Ät dig.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser

Har inte löst det Ă€nnu


Det Àr just handledsavkÀnningen som sÀtter mig i ett moment 22.

För att vĂ€xlingen mellan klockorna ska ske automatiskt mĂ„ste det vara aktiverat, sen eftersom jag inte kan ha klockan tillrĂ€ckligt hĂ„rt runt handleden mĂ„ste jag ange lösenkoden hela tiden 😏.

Har försökt hitta info om jag kan göra nĂ„gon form av genvĂ€g dĂ€r jag enkelt kan vĂ€lja ”arbete” eller ”privat” men inte lyckats.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra webbplatser



×
×
  • Skapa nytt...