Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta plats på fyra-finger och tre-finger -drag


haffysmacworld
 Share

Rekommendera Poster

haffysmacworld
Postad (redigerade)

Hej,

Jag är på jakt efter en magisk lösning, läs terminal lösning, på att byta plats på fyra finger drag och tre finger drag för touch-plattan.

Någon som hittat en lösning på det?

Redigerad av haffysmacworld
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • haffysmacworld changed the title to Byta plats på fyra-finger och tre-finger -drag
2 timmar sedan, haffysmacworld säger:

Hej,

Jag är på jakt efter en magisk lösning, läs terminal lösning, på att byta plats på fyra finger drag och tre finger drag för touch-plattan.

Någon som hittat en lösning på det?

Vad menar du? Du väljer ju själv i inställningar för plattan om du vill använda tre eller fyra fingrar för de olika gesterna. Det är ju bara ändra valet till tre där det står fyra och tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haffysmacworld

Jo men när man också har på Systeminställningar > Hjälpmedel > Pekstyrning > Styrplattealternativ > "Aktivera dragning med: Tre fingrar". Så blir det automatiskt fyra fingrar man kör med emellan skrivborden. Jag skulle vilja säga till systemet "switch place".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att Hjälpmedel är i konflikt med det du kan välja under >Systeminställningar >Styrplatta >Fler gester? Isåfall vilken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, haffysmacworld säger:

Hej,

Jag är på jakt efter en magisk lösning, läs terminal lösning, på att byta plats på fyra finger drag och tre finger drag för touch-plattan.

Någon som hittat en lösning på det?

Om Systeminställningarna inte har möjlighet att lösa det så kan BetterTouchTool.

Den kostar pengar men tycker själv att den varit värd varenda krona för att även få ut mer av musen och kortkommandon. Väldigt smidigt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haffysmacworld
2 timmar sedan, mikaellq säger:

Om Systeminställningarna inte har möjlighet att lösa det så kan BetterTouchTool.

Den kostar pengar men tycker själv att den varit värd varenda krona för att även få ut mer av musen och kortkommandon. Väldigt smidigt.

Tack så mycket, precis vad jag sökte.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...