Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Air M1: räcker 8 gb ram?


Danneboi99
 Share

Rekommendera Poster

Danneboi99

köpte mij macbook air 512  8 gb ram på mediamarkt ångrade mig  två dagar efter  ville ha den med 16 gb men kunde inte byta in de för att den såg för använt ut😓.   men räcker 8 gb ram? kör inga tynga program elle vad räknas som tynga program?  är ba mest på internet med massa flikar  lite arbete kanske räcker 8 gb ? är jätte nöjd med den annars.  :D    

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danneboi99
Just nu, Alix säger:

Ja!!!

men jag använder mycket chrome 🥺 funkar 8gb ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Danneboi99 säger:

men jag använder mycket chrome 🥺 funkar 8gb ändå?

Ja!!! Nya M1 funkar inte som gamla Intel. Det är inte alls lika känsligt med mängden RAM som förut. Simma lugnt.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danneboi99
Just nu, Alix säger:

Ja!!! Nya M1 funkar inte som gamla Intel. Det är inte alls lika känsligt med mängden RAM som förut. Simma lugnt.

okej tack

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Macbook Air M1: räcker 8 gb ram?

Redigerade rubriken

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

För trådfridens skull anser jag att allt under 16 gigabyte är otillräckligt. Släng datorn, ingen vill köpa en så slö maskin.

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Släng datorn, ingen vill köpa en så slö maskin.

Nej, slö är den väl inte?

Men jag förvånas lite över tvärsäkerheten. Ofta vet man ju inte hur stort behovet kommer att bli framöver.

Och för att vara lite drygt efterklokt — nu när TS redan köpt sin dator — så hade jag själv valt mer RAM i stället för större lagringsutrymme; eftersom det förra inte går att fixa i efterhand, till skillnad från det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danneboi99
55 minuter sedan, KMN säger:

Nej, slö är den väl inte?

Men jag förvånas lite över tvärsäkerheten. Ofta vet man ju inte hur stort behovet kommer att bli framöver.

Och för att vara lite drygt efterklokt — nu när TS redan köpt sin dator — så hade jag själv valt mer RAM i stället för större lagringsutrymme; eftersom det förra inte går att fixa i efterhand, till skillnad från det senare.

ska ju inte använda så tunga program då duger väl 8 gb ram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Danneboi99 säger:

ska ju inte använda så tunga program då duger väl 8 gb ram?

Vad du tjatar om detta! Du har fått svar, men inget kan lindra din ängslan tydligen. För att du ska få ro får du väl sälja din dator begagnad till förlust och sedan byta upp dig till en med 16 GB RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Danneboi99 säger:

ska ju inte använda så tunga program då duger väl 8 gb ram?

Fråga FÖRST, köp SEN.

...

Nu när du har köpt så visar det sig var gränsen går genom att använda datorn. Det kommer att gå bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
1 timme sedan, KMN säger:

Nej, slö är den väl inte?

Men jag förvånas lite över tvärsäkerheten. Ofta vet man ju inte hur stort behovet kommer att bli framöver.

Och för att vara lite drygt efterklokt — nu när TS redan köpt sin dator — så hade jag själv valt mer RAM i stället för större lagringsutrymme; eftersom det förra inte går att fixa i efterhand, till skillnad från det senare.

Inlägget du citerar var huvudsakligen en reaktion på ett inlägg som nu verkar ha raderats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danneboi99
25 minuter sedan, Axelman säger:

Fråga FÖRST, köp SEN.

...

Nu när du har köpt så visar det sig var gränsen går genom att använda datorn. Det kommer att gå bra!

Jag frågade men den jag ville ha kostade nästan 16k vill inte betala så mycket så valde den för 13 istället 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Danneboi99 säger:

Jag frågade men den jag ville ha kostade nästan 16k vill inte betala så mycket så valde den för 13 istället 

I ditt första inlägg så hade du redan köpt den, så var du än frågade så var det inte här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Danneboi99 säger:

Jag frågade men den jag ville ha kostade nästan 16k vill inte betala så mycket så valde den för 13 istället 

Ja men dåså. Kör på. Du har gjort ett val så det är inte mycket att grubbla över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...