Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tillåt alltid cookies - på utvalda sajter

Rekommendera Poster

TommyS

Allt detta "Godkänn cookies"... 

Googlade och fann info om hur man gör för att slippa det - fast då så att säga helt och hållet. 

Jag skulle vilja ha det så att jag slipper se det meddelandet enbart på de sajter där jag en (1) gång har sagt OK till det.

Är det verkligen "ett eller noll" - eller finns det någon lösning (Safari; iPhone/iPad)? 

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Alix

I AdGuard Pro på Iphone finns filtret I don't care about cookies, se dump. Samma finns i AdGuard för Safari för mac, se dump. Det brukar oftast funka på Iphone i alla fall. Jag använder ytterst sällan Safari på macen, så jag kan inte säga hur det funkar där.

IMG_2200.thumb.png.9f1629a997e9f0030abf75a21adb9fee.png

1428513719_dump1.thumb.png.81ed4ad2b9a56dd1343bb7bd56991c3a.png

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
TommyS
2021-05-27 17:43, Alix säger:

I AdGuard Pro på Iphone finns filtret I don't care about cookies, se dump. Samma finns i AdGuard för Safari för mac, se dump. Det brukar oftast funka på Iphone i alla fall. Jag använder ytterst sällan Safari på macen, så jag kan inte säga hur det funkar där.

Å den lösningen stödjer då det jag är ute efter, att man kan (löpande) ange vilka sajters cookies man (sedan alltid) accepterar?

Länk till inlägg
Alix
41 minuter sedan, TommyS säger:

Å den lösningen stödjer då det jag är ute efter, att man kan (löpande) ange vilka sajters cookies man (sedan alltid) accepterar?

Det du beskriver är så att säga default. Om du ändå får frågor är det fel på sajten. Det jag angav tidigare är att man slipper få frågor alls om cookies, vilket då kanske inte är vad du är ute efter.

Länk till inlägg
TommyS
2021-05-29 12:31, Alix säger:

Det du beskriver är så att säga default. Om du ändå får frågor är det fel på sajten. Det jag angav tidigare är att man slipper få frågor alls om cookies, vilket då kanske inte är vad du är ute efter.

Nope, inte det jag är ute efter. 

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...