Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradering till Big Sur 11.4


Hakkan
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Är det lönt att uppgradera till Big sur 11.4 med denna Mac?Mac Book Pro mitten 2015.Intel Core i 7.16 GB minne 1600 DD3

Iris 1536 MB.

Tacksam för svar

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Lönt” för vad? Vad vill du uppnå? Du behöver göra det om du vill kunna köra appar avsedda för IOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... det var länge sedan vi hörde om buggar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

”Lönt” för vad? Vad vill du uppnå? Du behöver göra det om du vill kunna köra appar avsedda för IOS.

Jag trodde kanske att datorn var för gammal för att kunna använda IOS.De sista uppdateringarna jag gjort har jag fått div.varningar om olika funktioner som inte skulle fungera.etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Hakkan säger:

Jag trodde kanske att datorn var för gammal för att kunna använda IOS.De sista uppdateringarna jag gjort har jag fått div.varningar om olika funktioner som inte skulle fungera.etc

Datorn är inte för gammal för Mac OS Big Sur. Den kommer inte att få IOS (som är till för Iphone). Däremot kan den köra vissa appar i Big Sur som är till för IOS.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag behöver inte oroa mig för de error jag får?Finns det några andra fördelar för mig med 11.4?

Tack för support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Hakkan säger:

Så jag behöver inte oroa mig för de error jag får?Finns det några andra fördelar för mig med 11.4?

Tack för support

Var du har för version av Mac OS idag? De varningar som kommer kanske rör att program som är 32 bitar slutar fungera? Så är det för Mac OS 10.15 Catalina och senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Var du har för version av Mac OS idag? De varningar som kommer kanske rör att program som är 32 bitar slutar fungera? Så är det för Mac OS 10.15 Catalina och senare.

Jag har Big Sur 11.3.Tidigare hade jag Catalina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Hakkan säger:

Jag har Big Sur 11.3.Tidigare hade jag Catalina

Du kan uppgradera till 11.4 utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Hakkan säger:

Tackar

Om man bortser från den allestädes närvarande risken att ”shit happens” när man inte väntar sig det, förstås. :crossfingers: :sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...