Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple sparkar nyanställd reklamchef


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
1382698702.jpg
Efter ett intent upprop som skrevs på av över 2 000 anställda har Antonio García Martínez fått sparken efter bara en kort tid på Apple.

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tider som denna är sanningen inte välkommen.
Apple borde ha anställt en woke trans-person med alla de "rätta" åsikterna istället.

Apple är ju officiellt vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, mikaellq säger:

I tider som denna är sanningen inte välkommen.
Apple borde ha anställt en woke trans-person med alla de "rätta" åsikterna istället.

Apple är ju officiellt vänster.

Det är mer intressant hur Apple trodde sig komma undan med det. Och din sista mening verkar de vid rekryteringen inte ha känt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Det är mer intressant hur Apple trodde sig komma undan med det. Och din sista mening verkar de vid rekryteringen inte ha känt till.

De ville väl få resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-13 10:00, mikaellq säger:

Apple är ju officiellt vänster.

Källa på det? (Från Apple.com då alltså.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Telly82 säger:

Källa på det? (Från Apple.com då alltså.)

Tim Cook är CEO. Väldigt officiellt så. Han bestämmer. Men man måste förstå den högeralternativa/högerpopulistiska föreställningsvärlden för inse konsekvenserna av det. Han är öppet homosexuell och stöttar på olika sätt HBTQIA-rättigheter (exempel).

Det är det som bland annat ”woke” syftar till, den afroamerikanska versionen av (stay) awake, alltså att man hela tiden ska kämpa för jämlikhet på olika områden (ras, kön, sexuell läggning, et c). Alternativhögern (alt-right) är emot sådant, och således är Apple vänster. Vänster betyder i bred mening allt som inte är alt-right. I enlighet med bibelordet (Luk 11:23): ”Den som inte är med mig är mot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar.”

I formell mening finns det förstås inget som säger att Apple är vänster, det får man leta förgäves efter. I marknadsliberal mening är förstås Apple väldigt höger; de är fullfjädrade kapitalister. Men vänster/höger-skalan är inte vad den har varit. Inte för alla, åtminstone. Som du ser.

För övrigt är ditt inlägg i sin helhet formulerat som en variant av petitio principii.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

I formell mening finns det förstås inget som säger att Apple är vänster, det får man leta förgäves efter. I marknadsliberal mening är förstås Apple väldigt höger; de är fullfjädrade kapitalister. Men vänster/höger-skalan är inte vad den har varit. Inte för alla, åtminstone. Som du ser.

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Telly82 säger:

:yeahbaby:

Du får gärna plocka russinen ur kakan, det är lugnt för min del. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Alix säger:

Tim Cook är CEO. Väldigt officiellt så. Han bestämmer. Men man måste förstå den högeralternativa/högerpopulistiska föreställningsvärlden för inse konsekvenserna av det. Han är öppet homosexuell och stöttar på olika sätt HBTQIA-rättigheter (exempel).

Det är det som bland annat ”woke” syftar till, den afroamerikanska versionen av (stay) awake, alltså att man hela tiden ska kämpa för jämlikhet på olika områden (ras, kön, sexuell läggning, et c). Alternativhögern (alt-right) är emot sådant, och således är Apple vänster. Vänster betyder i bred mening allt som inte är alt-right. I enlighet med bibelordet (Luk 11:23): ”Den som inte är med mig är mot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar.”

I formell mening finns det förstås inget som säger att Apple är vänster, det får man leta förgäves efter. I marknadsliberal mening är förstås Apple väldigt höger; de är fullfjädrade kapitalister. Men vänster/höger-skalan är inte vad den har varit. Inte för alla, åtminstone. Som du ser.

För övrigt är ditt inlägg i sin helhet formulerat som en variant av petitio principii.

Ett intellektuellt svar ganska typiskt för dig när du är på det humöret.
Det kan vara så som du beskriver det, jag har ingen lust med att ifrågasätta något av det som snabbt blir OT i vanlig ordning, men jag själv helt enkelt med min mycket enkla världsbild enbart erinrade mig om Steve Jobs öppenhet med att stödja Demokraterna i USA.

Detta betyder dock inte att CEO Cook röstar på amerikansk vänster han också, bara förmodligen.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen rekryterade de honom i hopp om att det skulle passera obemärkt, och att de sedan kunde utnyttja hans förmågor. Så blev det inte, fast misogynikern fick nog en väl tilltagen pekuniär tröst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

= någon annan än Trump.

Reductio ad Hitlerum? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
8 timmar sedan, mikaellq säger:

Ett intellektuellt svar ganska typiskt för dig när du är på det humöret.
Det kan vara så som du beskriver det, jag har ingen lust med att ifrågasätta något av det som snabbt blir OT i vanlig ordning, men jag själv helt enkelt med min mycket enkla världsbild enbart erinrade mig om Steve Jobs öppenhet med att stödja Demokraterna i USA.

Detta betyder dock inte att CEO Cook röstar på amerikansk vänster han också, bara förmodligen.

Demokraterna är väl inte särskilt vänster?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Demokraterna är väl inte särskilt vänster?

Med svenska (och kanske även Europeiska) mått är de klart höger. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Telly82 säger:

Med svenska (och kanske även Europeiska) mått är de klart höger. 

Skulle vilja klassificera rätt höger i USA som "frontierism". Patrioter som TILLSAMMANS skapade ett bättre land och bättre villkor genom umbäranden och hårt arbete. Trump är bara republikan för att han kan frossa på det goda på bekostnad av andra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Demokraterna är väl inte särskilt vänster?

GÄSP! :gaspar: Jag avlägsnar mig kvickt...

  • Tack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

I'm not sure I agree with this.

Haven't we all said things in the past we regret?

The rule seems to be don't get caught. I'm not a fan of that.

There should be some way for people to be forgiven. Why destroy a man's life because he once said a few rude comments about the women around him?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Alix säger:

Det förtjänar väl att påpekas att han inte ”once said a few rude comments about the women around him” utan skrev om dem och annat misshagligt i en bok som heter Chaos Monkeys.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...