Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mailproblem


Kejtan
 Share

Rekommendera Poster

Jag kan inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag svarat på ett mail finns det inte med i konversationen.

Den ligger bara i Skickat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
Postad (redigerade)

Med den information som lämnats i tråden som grund gissar jag på att felet orsakats av SBT.

 

Det finns tusentals epostleverantörer, minst fem olika epostklienter, ett gäng internetleverantörer och så vidare.

Redigerad av Mattiasgbg
Spoilertagg verkar inte funka nu.... :(
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I menyraden

> Innehåll >Ordna konversationsvis

> Innehåll >Sortera efter >Datum >Nyaste mejlet överst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, varför säger:

När jag svarat på ett mail finns det inte med i konversationen.

Den ligger bara i Skickat

Du menar att ditt svar hamnar bara i skickat och inte syns i konversationsvyn i Apple Mail?
Om du klickar på det mejl du svarade på, kommer inte ditt svar på det mejlet upp ovanför i fönstret till höger? Med "Hittades i Skickat"?
Det är inget konstigt med det. Däremot ser du det inte inboxen - mittenfönstret - för det ligger inte där. Men du ska se det i fönstret till höger som visar själva innehållet i mejlen. 
Outlook fungerar likadant. 

Om du däremot vill se det du skickat inte bara i konversationsvyn utan även i listan på mejl, alltså att det du skickade senast kommer överst i listan på mejl. Då kan jag tipsa om Unibox som slår samman Inbox och Skickat till en och samma vy. Då ser du inte bara de skickade mejlen i konversationsvyn till höger utan även i listan på mejl till vänster. Det senaste mejlet som gjordes blir då det som syns i mejllistan till vänster. Om det sensate mejlet i konversationen var det som skickades av dig, så är det då det mejlet som syns. 

Nu kanske jag inte riktigt förstått det problem du har, och då får du återkomma och förklara dig tydligare. :)
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis Raphael.  Du förstod exakt😄

Tack både Mattiasgbg och Polen som försökte hjälpa🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...