vitpeppar Postad 10 Maj, 2021 Share Postad 10 Maj, 2021 Den översta raden i office 365, tex i Excel, som visar Äpplet, Arkiv, Redigera, Visa, Infoga, Format, Verktyg, Data, Fönster och Hjälp, visas inte automatiskt. Hur kan jag få den att automatiskt, alternativt manuellt, komma upp när jag öppnar Excel? Det här problemet är inte i min dator utan i en äldre grannes, som kör en äldre pc, Think Pad. Vet inte om det spelar roll för hur det ska ställas in. Det är i alla fall Officer 365 i båda datorerna. På min egen Mac Air är raden där från början och alltså inte något problem. Men äldre, som inte hittar raden, har svårigheter då de är ovana med den nya layouten och kunde hitta det som behövdes i "rullgardinerna" i apple-raden. Tacksam om någon kan tipsa mig hur jag kan hjälpa grannen. Hälsningar Magnus Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TB-000 Postad 10 Maj, 2021 Share Postad 10 Maj, 2021 Vad jag vet så finns inte den översta menyn kvar alls i MS Office för windows. Det är bara mac/Apple som tvingar MS att ha kvar den på mac. 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vitpeppar Postad 10 Maj, 2021 Författare Share Postad 10 Maj, 2021 Ok, tack för svar. Den raden är en gåva för dem som har svårt att ta till sig alla ändringarna i office. Men då vet jag att det inte är någon mening att leta längre. Tack! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster