Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Homepod får officiellt stöd för Deezer


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Bollen ligger hos Spotify för officiellt stöd finns. Problemet är att Spotify är ett skitföretag som ligger i fejd med Apple och hur skulle det se ut om dom plötsligt kom till HomePod något som dom gnällt om. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag må älska det Apple producerar och uppskattar därför naturligt företaget också, följer nyheter med stort intresse, osv, men jag ser också hur företaget dominerar alltmer.
Det är inte bra för oss konsumenter, inte heller teknikutvecklingen. Inte ens Apple själva vinner på det i längden varför konkurrens (och effektiva konkurrenslagar) bara är välkommet.

Jag gillar inte Spotify och använder inte heller deras tjänst som känns främmande när jag provat men klandrar dem inte för att vilja överleva i en hårt konkurrensutsatt någorlunda fri världsmarknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

men jag ser också hur företaget dominerar alltmer.

På vilken front dominerar dom menar du? Musikmässigt är dom en liten fisk i havet.

Problemet med Spotify är att försöker bita den plattform som gör dom tillgänglig på milljoner med enheter.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, lappen71 säger:

På vilken front dominerar dom menar du? Musikmässigt är dom en liten fisk i havet.

Problemet med Spotify är att försöker bita den plattform som gör dom tillgänglig på milljoner med enheter.

Du menar att Spotify bär sig korkat åt. Kanske det men jag ser ändå ett Apple som blir allt starkare med sin överlägsna plattform Si som springer i cirklar runt de andra och mjukvara som är att föredra framför de andra som det riktigt i samma anda med resten av systemet.

Apple Böcker och Podcasts till exempel. Knappt inget "där ute" som ens kan tävla, eller hur?
Det ser ut att bli detsamma med musiken. Med filmdistribution återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Du menar att Spotify bär sig korkat åt.

Ja naturligtvis. Dom gnäller över att dom inte får finnas på HomePod och Apple Watch. När dom sen har möjligheten så skiter dom i det eller gör ett släpper ett undermålig app (Apple Watch) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Apple Böcker och Podcasts till exempel. Knappt inget "där ute" som ens kan tävla, eller hur?

Vad menar du? Podcast är inget exklusivt för Apple. Det är en öppen teknik. Dom podcast du hittade i Podcaster finns tillgängliga i andra appar också.

Men nu har Spotify börjat att låsa in populära podcast till deras plattform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, lappen71 säger:

Vad menar du? Podcast är inget exklusivt för Apple. Det är en öppen teknik. Dom podcast du hittade i Podcaster finns tillgängliga i andra appar också.

Men nu har Spotify börjat att låsa in populära podcast till deras plattform.

Sättet att organisera är utmärkande för Apple, den enkla vägen och den som inbjuder till att komma tillbaks. Som att komma hem för att ta del av ytterligare innehåll som jag själv valt och som appen intelligent tipsar om, för att fortsätta insupa nya erfarenheter och ny eller gammal kunskap. Precis likadant i Apple Böcker, lika inbjudande och hjälpsamt.

Det är den där magin få andra förstår och främsta skälet till varför jag återvänder, hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...