Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet är trasigt för mobilen


lappen71
 Share

Rekommendera Poster

Andreas Thors

Problemet med konstiga rss-länkar som följer med nyhetsroboten ska vara fixat nu.

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Citat

One month later

lite utrikiska kvar. Inlägget från 9/5.

 

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan konstatera att ingen förbättring har skett under dagen (av de punkter jag rapporterat). :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något fundamentalt fel på forumet. Har aldrig tidigare fått denna varning utan det har bara hänt med Facebook.

 

 

Skärmavbild 2021-05-13 kl. 16.27.53.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, lappen71 säger:

Det är något fundamentalt fel på forumet. Har aldrig tidigare fått denna varning utan det har bara hänt med Facebook.

 

 

Skärmavbild 2021-05-13 kl. 16.27.53.png

En seriös undran är då vad du har installerat på din Mac, tillägg i Safari, osv.

En annan möjlighet är att nån reklamskit ligger och surrar i bakgrunden.
På min nya fina fräscha 27" iMac rör sig processornyttjandet i procent mellan 0 och 1, vanligtvis närmast 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

En seriös undran är då vad du har installerat på din Mac, tillägg i Safari, osv.

En annan möjlighet är att nån reklamskit ligger och surrar i bakgrunden.
På min nya fina fräscha 27" iMac rör sig processornyttjandet i procent mellan 0 och 1, vanligtvis närmast 0.

Ingen reklamblockerare installerad längre. Det sköts centralt med Pi-hole på en Unraid-server.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, lappen71 säger:

Det är något fundamentalt fel på forumet. Har aldrig tidigare fått denna varning utan det har bara hänt med Facebook.

 

 

Skärmavbild 2021-05-13 kl. 16.27.53.png

Hmmm... skumt. Jag fick en liknande varning men att nåt var nerstängt pga hög strömförbrukning men kopplade det inte till MWForum. Använder aldrig FB eller Twitter och har aldrig fått en sådan varning. Sannolikt är min varning/nerstängning pga MWF. Det är det enda som ändrats sista tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Axelman säger:

Hmmm... skumt. Jag fick en liknande varning men att nåt var nerstängt pga hög strömförbrukning men kopplade det inte till MWForum. Använder aldrig FB eller Twitter och har aldrig fått en sådan varning. Sannolikt är min varning/nerstängning pga MWF. Det är det enda som ändrats sista tiden.

varningen är relaterad till att titta på video

jag kan tillägga att jag har tittat på apples Keynotes i fullskärmsläge

och det har gått bra 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag fick detta meddelande när jag ville se ”nästa olästa meddelande”

(jag följde uppmaningen o kontaktade er, men en bild säger mer än ord)

7B8CEB78-C322-4B32-ADB2-87C5CFA7AC47.jpeg.a2ea5c897a480ee6730308b2e3512c5e.jpeg

 

 

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-13 16:29, lappen71 säger:

Det är något fundamentalt fel på forumet. Har aldrig tidigare fått denna varning utan det har bara hänt med Facebook.

 

 

Skärmavbild 2021-05-13 kl. 16.27.53.png

Jag burkar få samma varning på flera olika sidor nu för tiden. Extremt störigt då det inte går att välja bort visning av den. Dessutom är det ett ganska dumt förslag att stänga den sida man är inne på 🤔

Varningen är obefogad då minnesanvändningen som nämns inte påverkar prestandan märkbart (inte för mig i alla fall).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

@Andreas Thors Vad finns det för tidsplan att rätta till de andra problemen rapporterade i tråden?

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Thors

Felmeddelandet "webbsidan använder mycket minne" beror antagligen på för tunga annonser. Det är rapporterat och tittas på vad som kan göras. 

 

Jag rapporterar alla buggar till Invision, sen är det upp till dem att fixa. Kan inte säga någon tidsplan, mer än att de vet om buggarna som finns nu.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Andreas Thors säger:

Jag rapporterar alla buggar till Invision, sen är det upp till dem att fixa. Kan inte säga någon tidsplan, mer än att de vet om buggarna som finns nu.

Att e-posten inte skickar hela inlägget, är inte det bara en inställning?

 

Likadant att man inte längre får sista olästa inlägget när man klickar på trådlänken (i "Visa nytt innehåll"), är inte det också en inställning?

 

Och till sist: Var snäll och lägg tillbaka "Redigera" väl synligt under inlägget.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

 

Och till sist: Var snäll och lägg tillbaka "Redigera" väl synligt under inlägget.

Håller med.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Jag skulle vilja ha en ”Hem”-knapp mellan ”Gå till ämneslista” och ”Nästa olästa ämne” i mobilversionen.

Blir så mycket enklare att komma tillbaka till ”Hem”-sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Såg den också - uppdaterade sidan - o då försvann den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, boevil säger:

Eller var det bara hos mig?

Tyvärr inte. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något i denna tråden som lyser. Och det är responsen med sin frånvaro. @Andreas Thors

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-05-07 15:16, Telly82 säger:

-----.......

Sedan har jag för mig att när man i listan med nytt innehåll klickade på trådtiteln så kom man till första OLÄSTA inlägget. Nu kommer man till första inlägget i tråden, läst eller ej.

Samma gäller för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...