Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera problem med iOS 14.5.1 uppdatering


radiuz
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag är nyfiken på om det är fler än jag som haft problem med senaste 14.5.1 uppdateringen? Jag provade först att försöka uppdatera via telefonen (iPhone X) men det gick inte..

Så jag pluggade in den i min macbook istället och försökte där att installera senaste iOS. Det gick så långt att att den hittade & laddade ner uppdateringen till datorn och startade processen på telefonen men kort därefter kom ett felmeddelande att installationen inte kunde genomföras och jag lämnades då med valet att återställa vilket jag gjorde.

 

Efter återställning och installation av backup kopia möts jag nu av nästa problem, mina notifikationer har slutat fungera. I vissa appar kommer inga notiser alls och på andra syns notisen på skärmen men inga som helst ljud notifikationer från någon app..

 

Var håller Apple på med egentligen undrar jag?

Redigerad av radiuz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, radiuz säger:

Jag är nyfiken på om det är fler än jag som haft problem med senaste 14.5.1 uppdateringen? ....

 

Var håller Apple på med egentligen undrar jag?

Gick snabbt och smidigt på familjens iPhone 7 och 11. Inga problem.

För andra har det varit besvärligare, se t ex https://www.zdnet.com/article/problems-installing-ios-14-5-1-heres-what-you-need-to-know/

Apple? betatestning är en underskattad sport.

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som vanligt inga som helst problem med denna version eller uppdateringen i sig.
Det kanske vanligaste problemet är för lite utrymme i iPhone.
Varför inte fler använder iCloud och optimerad lagring förstår inte jag.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Nellie2007
2021-05-06 21:02, radiuz säger:

Jag är nyfiken på om det är fler än jag som haft problem med senaste 14.5.1 uppdateringen? Jag provade först att försöka uppdatera via telefonen (iPhone X) men det gick inte..

Så jag pluggade in den i min macbook istället och försökte där att installera senaste iOS. Det gick så långt att att den hittade & laddade ner uppdateringen till datorn och startade processen på telefonen men kort därefter kom ett felmeddelande att installationen inte kunde genomföras och jag lämnades då med valet att återställa vilket jag gjorde.

 

Efter återställning och installation av backup kopia möts jag nu av nästa problem, mina notifikationer har slutat fungera. I vissa appar kommer inga notiser alls och på andra syns notisen på skärmen men inga som helst ljud notifikationer från någon app..

 

Var håller Apple på med egentligen undrar jag?

Fått någon lösning på detta?

Låter som samma problem som jag har på min helt nya iPhone 12 som jag haft i bara någon månad nu. 

Får inga notiser övht imellan åt. Ser att jag har missat samtal trots att jag haft telefonen i handen. 

Synkning med min klocka slutar funka trots att den står att den parad med telefonen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Postad (redigerade)
2021-05-19 15:18, Nellie2007 säger:

Fått någon lösning på detta?

Låter som samma problem som jag har på min helt nya iPhone 12 som jag haft i bara någon månad nu. 

Får inga notiser övht imellan åt. Ser att jag har missat samtal trots att jag haft telefonen i handen. 

Synkning med min klocka slutar funka trots att den står att den parad med telefonen

 

Det löste sig eter att jag avinstallerat appen (apparna) som inte gav notifikationer och sen ominstallera dem på nytt. Då funkar notiser igen märkligt nog.

Redigerad av radiuz
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...