Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka in trasig mobil till Apple.


MickelMan
 Share

Rekommendera Poster

MickelMan

Lyckades att tappa min iPhone X 256gb på stengolvet på jobbet varpå glaset på telefonen gick sönder. Telefonen fungerade bra ett tag men till slut så gav touchen upp.

Vill ha orginaldelar så i förrgår så betalade jag runt 3,3k på https://support.apple.com/sv-se/HT201232

och skall skicka in telefonen till en av Apples reparatörer när jag får förpackningen hemskickad. 

Jag fick dock aldrig något kvitto av Apple via mail, är detta vanligt?

 

Tänkte även valt alternativet byta batteri men man kunde endast göra ett val vilket är lite märkligt.

 

Reparationen kostar mer än vad telefonen gjorde (gav 3k för denna på Facebook köp och sälj) men min drulleförsäkring står för merparten av kostnaden. 

Hur lång tid brukar det ta för Apple att skicka iväg en förpackning och sedan fixa telefonen? Hos den lokala reparatören kan jag få telefonen fixad på en timme får dock inte originaldelar vilket är en nackdel och anledningen till att jag inte valde dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha väntat en vecka på någon form av påse att få på posten så att jag kan skicka in mobilen till Apple så ringde jag de idag då den inte har kommit.

De undersökte mitt ärende och misstänker att något har blivit fel vid beställningen av en reperation, pengarna har dock dragits.

 

De erbjöd sig att påbörja mitt ärende på nytt det vill säga att jag betalar för en ny reperation och skulle då få vänta minst 2 veckor till på att få telefonen lagad.

 

De pengar som är reserverade på mitt konto för den första ”lagningen” som aldrig blev av kommer betalas tillbaka inom 30 dagar WTF.

 

Ingen som helst prat om någon kompensation eller något annat.

Behandlar Apple verkligen sina kunder så här?

Kommer givetvis inte att skicka in telefonen till de utan tänker lämna in den i grannstaden och få den fixad på en timme för totalt 2000kr (Apple ville ha +3200kr).

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att köpa en begagnad iPhone X/xs/12? Finns ju många i ”mint condition” för en rimlig peng. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...