Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Podcaster har inte senaste avsnitt


magnil
 Share

Rekommendera Poster

På Podcaster på min iPhone så finns ofta inte senaste avsnitt av dagliga poddar. Försöker söka, uppdatera etc men hjälper inte. Har wifi så har inte med mobildata att göra. 

 

Går jag in på min Mac så ligger senaste avsnittet där.

 

Vad kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bibliotek:Senaste avsnitt.

På sidan Lyssna nu kommer det i den ordning också som du själv valt.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har samma problem, främst på Apple TV. Under senaste avsnitt ligger 1 vecka gamla avsnitt och äldre.

Ibland hjälper omstart, ibland inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
NilsOstergren

Mitt problem är ungefär detsamma. Van från Podkicker på en Android att kunna uppdatera t ex kl 17.01 och därigenom kunna hämta Dagens Eko Kvartifem så snart avsnittet publicerats. Men med Podcaster dröjer det flera timmar innan avsnittet är tillgängligt i appen. Det beror tydligen på att Podcaster bara letar i Apples egen databas vars crawler uppdaterar den förhållandevis sällan (enligt https://podnews.net/article/apple-podcasts-new-episode ) Så frågan är om det finns en iPhone-app som likt Podkicker hämtar direkt från poddproducentens eget RSS-flöde? Jag testade nyss Overcast men 17.40 hittade den inte en sändning som publicerats 17.01.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NilsOstergren

Möjligen är problemets lösning att se till att alla prenumerationer sker direkt från utgivaren och inte via apple. Det visar sig att min prenumeration på Ekot skedde via länken https://podcasts.apple.com/se/podcast/ekot/id251955878 så jag hoppas att ett byte till https://api.sr.se/api/rss/pod/3795 ska lösa problemet med snabba uppdateringar i Podcaster.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Podcaster är antagligen fortfarande väldigt buggig som betett sig konstigt för mig med.

 

Storleken på appen + data har vuxit dramatiskt under månaderna som gått och jag tvingades till att avinstallera Podcaster och installera om den. Att bara radera avsnitt hjälpte inte då storleken höll sig kvar där över 9 GB.

 

I nuet bra, håller sig under en GB efter också ha beslutat att bara behålla de bästa programmen, 6-8 stycken kanske. 

 

4EA67268-A050-4342-8627-F44D3F8AAA4B.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NilsOstergren

Har använt Podcaster i en iPhone 12 Mini sedan juni i år och har inte haft några lagringsproblem med appen men har kopplat telefonens stundtals höga temperatur och dåliga batteritid till appen. Båda de problemen är dock helt borta efter en fabriksåterställning, trots att jag återställde telefonen med säkerhetskopian.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, NilsOstergren säger:

Har använt Podcaster i en iPhone 12 Mini sedan juni i år och har inte haft några lagringsproblem med appen men har kopplat telefonens stundtals höga temperatur och dåliga batteritid till appen. Båda de problemen är dock helt borta efter en fabriksåterställning, trots att jag återställde telefonen med säkerhetskopian.

Ja det är inte inställningar eller våra egna data som det varit fel på, antagligen, utan något i systemet/appen.

Cache-data blir emellanåt något fel på varför det varit en standardåtgärd att radera dem när det krånglar i min Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...