Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dataräddningsprogram för ipad

Maria1

Rekommendera Poster

lappen71
Postad (redigerade)
45 minuter sedan, Maria1 säger:

Så här blev det.. Jag har iallafall kunnat kopiera några filer innan felet uppstod med ipad innan jag inte kunde kopiera något alls... 

Hoppas det funkar att bifoga bilder på försöket... Jag behövde inte använda skärmförstoraren till alla saker jag kollade på i detta program... Jag testade ett program om heter recoverit också och det hittade inte heller någon enhet eller några filer... 😞

Det är inte fel på kabeln iallafall för jag kan använda den till min stora ipad och till datorn.

/Maria

Imazing5.jpg

Varför har du inte senaste versionen av iPad os på den för?

Redigerad av Axelman
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Maria1

28

• lappen71

22

• polken

7

• Vredurs

4

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Så här började din tråd. Jag har försökt följa dina inlägg men jag tycker det är svårt förstå. Från denna tråd och tidigare inlägg har jag förstått att du har en Linux-dator, en windows-dator, en mac

@lappen71 Beundrar ditt tålamod i denna tråd.....

Kontakta den svensktalande supporten då.

Posted Images

Maria1
4 timmar sedan, SirKnasen säger:

Snälla återkoppla de tipps du fått.

Hur gick det med utökandet av iCloud lagringsutrymmet?

Det funkade inte alls att skaffa mera utrymme på ipad mini men på min andra emailadress som jag har funkade det att köpa mera utrymme. Nu använde jag min Windows dator och inte mac mini men jag kanske ska testa med den också det kanske funkar bättre... Det är bara det att jag inte är så van vid att installera Mac program 

/Maria

Länk till inlägg
lappen71
1 minut sedan, Maria1 säger:

Det funkade inte alls att skaffa mera utrymme på ipad mini men på min andra emailadress som jag har funkade det att köpa mera utrymme. Nu använde jag min Windows dator och inte mac mini men jag kanske ska testa med den också det kanske funkar bättre... Det är bara det att jag inte är så van vid att installera Mac program 

/Maria

Vad har installera program på en Mac med att utöka utrymme i iCloud med varandra att göra?

Länk till inlägg
lappen71

Förresten så är du inte avstängd från 99mac.se. Var in och kollade.

Länk till inlägg
Maria1
Just nu, lappen71 säger:

Vad har installera program på en Mac med att utöka utrymme i iCloud med varandra att göra?

Nej jag blandade ihop det med svaret som jag skrev till den andra...

/Maria

Länk till inlägg
Maria1
Just nu, lappen71 säger:

Förresten så är du inte avstängd från 99mac.se. Var in och kollade.

Nej jag är inte det nu men jag var det förut ett tag. 

/Maria

Länk till inlägg
Stereotypen

Vilken soppa..........

Önskar TS lycka till med "oredan".

• Haha 1
Länk till inlägg
Maria1
10 minuter sedan, lappen71 säger:

Varför har du inte senaste versionen av iPad os på den för?

Därför att ipad har varit för full på bildfiler så jag har inte kunnat installera det... Jag har inte haft tillräckligt med ibridge eller ixpand så jag har kunnat kopiera filerna och helt plötsligt tar batteriet slut... Icloud fick jag veta fanns till ipad ganska sent av en som jag känner som har använt mac sen system 7 och ipad sen den första kom... 

/Maria

Länk till inlägg
lappen71

Därför att ipad har varit för full på bildfiler så jag har inte kunnat installera det... Jag har inte haft tillräckligt med ibridge eller ixpand så jag har kunnat kopiera filerna och helt plötsligt tar batteriet slut... Icloud fick jag veta fanns till ipad ganska sent av en som jag känner som har använt mac sen system 7 och ipad sen den första kom... 

/Maria

Batteriet slut på vad? På datorn eller iPad:en?

Länk till inlägg
sefr
17 minuter sedan, Maria1 säger:

....hittade inte heller någon enhet eller några filer... 😞

....

Beklagar. Tråkigt att din idé inte fungerade.

Länk till inlägg
Maria1
3 minuter sedan, lappen71 säger:

Batteriet slut på vad? På datorn eller iPad:en?

På datorn så klart! Till mina datorer har jag ström som funkar för det mesta utom när det blir strömavbrott vilket händer ganska sällan som tur är. 

/Maria

• Förvirrad 1
Länk till inlägg
lappen71
Just nu, Maria1 säger:

På datorn så klart! Till mina datorer har jag ström som funkar för det mesta utom när det blir strömavbrott vilket händer ganska sällan som tur är. 

/Maria

Fattar ingenting av vad du skriver 🤔

Länk till inlägg
Maria1
43 minuter sedan, lappen71 säger:

Fattar ingenting av vad du skriver 🤔

Vad är det du inte fattar? Att jag har ström till datorn beror på att. jag har en sladd med kontakt  kopplad till ett uttag i väggen. Alltså sånt som våra mammor lärde oss att vi inte skulle stoppa fingrarna i när vi var små eller ännu värre peta med spetsiga saker i . Till ipad behövs bara att den laddas ibland för den kan jag lättare bära omkring utan att riskera att tappa den i golvet. 

/Maria

Länk till inlägg
lappen71
Just nu, Maria1 säger:

Vad är det du inte fattar? Att jag har ström till datorn beror på att. jag har en sladd med kontakt  kopplad till ett uttag i väggen. Alltså sånt som våra mammor lärde oss att vi inte skulle stoppa fingrarna i när vi var små eller ännu värre peta med spetsiga saker i . Till ipad behövs bara att den laddas ibland för den kan jag lättare bära omkring utan att riskera att tappa den i golvet. 

/Maria

Men likväl lyckades du dra ur batteriet när du höll på med något viktigt 🤦‍♂️

Länk till inlägg
SirKnasen
1 timme sedan, Maria1 säger:

/Maria

Vad får du upp för felmeddelande när du försöker skaffa mer utrymme i iCloud via din iPad?

Länk till inlägg
Maria1
50 minuter sedan, SirKnasen säger:

Vad får du upp för felmeddelande när du försöker skaffa mer utrymme i iCloud via din iPad?

Det får jag kolla på någon annan dag . Nu är Ipad på laddning . Dessutom är det för sent att hålla på med sånt nu. 

/Maria

Länk till inlägg
Maria1
Postad (redigerade)
1 timme sedan, lappen71 säger:

Men likväl lyckades du dra ur batteriet när du höll på med något viktigt 🤦‍♂️

Jag har inte speciella batterier till Ipad . Batterierna sitter inne i pad och de tänker jag inte ta ut . Jag vet inte ens om det funkar utan att den går sönder. Jag har en laddare till Ipad. Nu ska jag snart sova!  God Natt!

/Maria

Redigerad av Maria1
Länk till inlägg
Stereotypen

Språkförbistring är total……

Inte lätt att redan ut saker då.

Lappen menar att ipaden stängdes av eftersom batteriet var tomt på ström - inte att du fysiskt plockade ur det ur ipaden.

Länk till inlägg
Maria1

Jaha då förstår jag för övrigt så fick jag ett meddelande på min stora ipad att en del foton hade laddats upp till Google photos ... Det kan vara de skärmbilder som jag hade på icloud som jag bara har 5 gigabyte på och även några skärmbilder från ipad mini ... Om det är så är det ju bra...:-)) Och att det har blivit så kan bero på att jag har raderat en del bilder från lilla ipad som är onödiga och att de på apple support har kollat på mitt ärende och fixat så att de laddas upp på google photos ?Men när jag försöker logga in på icloud på ipad mini för att skaffa mera utrymme där så blir det server fel, server error.  Men google photos och icloud har väl inget med varandra att göra?   Bildbevis kommer också när jag har laddat stora ipad. 

/Maria

Länk till inlägg
lappen71
10 minuter sedan, Maria1 säger:

apple support har kollat på mitt ärende och fixat så att de laddas upp på google photos ?

Varför skulle dom göra det? En konkurrerande tjänst skulle dom aldrig hjälpa dig med.

Länk till inlägg
lappen71
11 minuter sedan, Maria1 säger:

Jaha då förstår jag för övrigt så fick jag ett meddelande på min stora ipad att en del foton hade laddats upp till Google photos ... Det kan vara de skärmbilder som jag hade på icloud som jag bara har 5 gigabyte på och även några skärmbilder från ipad mini ... Om det är så är det ju bra...:-)) Och att det har blivit så kan bero på att jag har raderat en del bilder från lilla ipad som är onödiga och att de på apple support har kollat på mitt ärende och fixat så att de laddas upp på google photos ?Men när jag försöker logga in på icloud på ipad mini för att skaffa mera utrymme där så blir det server fel, server error.  Men google photos och icloud har väl inget med varandra att göra?   Bildbevis kommer också när jag har laddat stora ipad. 

/Maria

Alltså dina inlägg är så förvirrande med motstridiga påståenden så det är helt omöjligt att hjälpa dig. 

Enklast är att se dina förlorade bilder som en tuff läxa.

Länk till inlägg
Maria1
20 minuter sedan, lappen71 säger:

Alltså dina inlägg är så förvirrande med motstridiga påståenden så det är helt omöjligt att hjälpa dig. 

Enklast är att se dina förlorade bilder som en tuff läxa.

Detta måste betyda att de finns på google photos eller på min stora ipad? Då är det alltså bara att kopiera dem från min stora ipad till annat media .

/Maria

IMG_9976~photo.PNG

IMG_9978~photo.PNG

Länk till inlägg
lappen71

Detta måste betyda att de finns på google photos eller på min stora ipad? Då är det alltså bara att kopiera dem från min stora ipad till annat media .

/Maria

IMG_9976~photo.PNG

IMG_9978~photo.PNG

Ingen aning. Använder inte Google foto

Länk till inlägg
Stereotypen

@lappen71 Beundrar ditt tålamod i denna tråd.....

• Gilla 1
  • Haha 1
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...