Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP USB-C strömadapter: 61W och 87W

Rekommendera Poster

vote
Postad (redigerade)

Hej!

Jag har två MBP, en modell 13 tum 2020 och en modell 13 tum 2017.

Spelar det någon roll vilken strömadapter jag använder till dessa maskiner? När jag köpte 13 tum 2020 fick jag med 61W USB-C strömadaptern. Går den adaptern att använda även till MBP:n från 2017? Och kan jag använda laddaren från 2017-modellen (87W USB-C power adapter) till den nyare MBP:n från 2020?

Osäker på det här med strömadaptrar och om fel laddare kan orsaka skada på maskinernas batteri.

Tack på förhand!

Redigerad av vote
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stereotypen

61w = för 13"

87w = för 15"

Ja - du kan alltid ha samma eller mer ström från laddaren - mindre är dock olämpligt.

Länk till inlägg
vote
48 minuter sedan, Stereotypen säger:

61w = för 13"

87w = för 15"

Ja - du kan alltid ha samma eller mer ström från laddaren - mindre är dock olämpligt.

Tack, du menar då att använda under 61W inte är att rekommendera?

Länk till inlägg
Stereotypen

Präsis.

• Rösta upp 1
Länk till inlägg
polken

Det spelar ingen roll vilken av dem du använder till vilken. Skillnaden blir att det laddar långsammare med den klenare. Om du maxar prestandan i datorn med för klen laddare kommer den inte orka ladda batteriet och driva datorn samtidigt. 
Men för vanligt kontorsarbete kan du t o m gå ännu längre ner i effekt. Jagga laddar min MBP15” via min skärm med powerdelivery på bara 45W och det räcker och blir över. Kör jag Windows i BootCamp och gamear COD MWF orkar den inte med att ladda också. Då beöver jag 85W. 

• Rösta upp 1
Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...