Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 11 - svart skärm i kameran


JLJ
 Share

Rekommendera Poster

Jag har vid några tillfällen fått problemet att när jag ska använda kameran i min iPhone 11 så är allt svart där (black screen), det går inte göra något. Jag har stängt av appen eller startat om mobilen så har det funkat sen. Häromdagen så funkade inget av det alls, så jag uppdaterade systemet och fick sen nollställa alla inställningar, och efter det funkade kameran som vanligt igen.

 

Nu idag fanns ytterligare en uppdatering av systemet, så jag körde den, och sen efter det så är kameran svart igen...jag har ingen lust att nollställa alla inställningar stup i kvarten, för det är ett jäkla bök att få tillbaka allt som man vill ha det.

 

Det är ju uppenbarligen något mjukvaruproblem, men finns det andra som har samma problem eller något förslag på lösning?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, JLJ säger:

Jag har vid några tillfällen fått problemet att när jag ska använda kameran i min iPhone 11 så är allt svart där (black screen), det går inte göra något. Jag har stängt av appen eller startat om mobilen så har det funkat sen. Häromdagen så funkade inget av det alls, så jag uppdaterade systemet och fick sen nollställa alla inställningar, och efter det funkade kameran som vanligt igen.

 

Nu idag fanns ytterligare en uppdatering av systemet, så jag körde den, och sen efter det så är kameran svart igen...jag har ingen lust att nollställa alla inställningar stup i kvarten, för det är ett jäkla bök att få tillbaka allt som man vill ha det.

 

Det är ju uppenbarligen något mjukvaruproblem, men finns det andra som har samma problem eller något förslag på lösning?

 

Tack!

Låter konstigt att du har fått uppdatera systemet två dagar i rad, det har ju bara kommit en uppdatering. Version 14.5.

Vilken systemversion har du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, boevil säger:

Låter konstigt att du har fått uppdatera systemet två dagar i rad, det har ju bara kommit en uppdatering. Version 14.5.

Vilken systemversion har du?

 

Tidigare hade jag inte uppdaterat på ett tag, så det var därför.

Jag har programversion 14.5 nu.
(Det är väl samma som systemversion?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, JLJ säger:

Tidigare hade jag inte uppdaterat på ett tag, så det var därför.

Jag har programversion 14.5 nu.
(Det är väl samma som systemversion?)

Jo, vi menar samma.

Jag har en iPhone XS o har inga problem med kameran, jag har inte hört talas om de problem som du har tidigare. Kan väl vara hård- eller mjuk-varuproblem? 

Jag kan tyvärr inte hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ladda ner en annan kamera app från AppStore för att se ifall den fungerar?

 

kanske kan hjälpa till att felsöka ifall det är ett hårdvarufel eller mjukvarufel 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nollställde alla inställningar, men inte ens det funkade.

Så nu har jag blåst hela mobilen och installerat om, får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nollställde alla inställningar, men inte ens det funkade.

Så nu har jag blåst hela mobilen och installerat om, får se hur det går.

 

---

 

Nix, funkade inte då heller. Då är det ju totalknas på hela luren och bara att lämna in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...