Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

BankID


xyz123
 Share

Rekommendera Poster

Vem orkar skriva anvisningar BankID ! Hur få det att fungera efter uppgradering. Gäller både macOS och IOS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad behöver förklaras? På iOS fungerar det hur bra som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla banker orkar. Det kan vara lite olika steg beroende på olika dosor mm.

Uppgraderat från vad till vad? Köpt ny dator? Ny version av operativsystem? Ny version av bank-id program? Bytt till en bättre bank?

Till exempel macOS, uppdaterat till ny version. Ibland kan drivrutinen för usb-ansluten kortläsare behöva uppdateras eller installeras igen. Ibland behöver bankid- programmet uppdateras.

För Handelsbanken läs mer här, https://www.handelsbanken.se/sv/privat/digitala-tjanster/support/hjalp-bankid-pa-kort

Ibland är de sena att ordna så allt är kompatibelt med mac.

 

Sven

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå annars över till mobilt Bankid, aldrig några problem med drivrutiner och annat som krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, RonnieL säger:

Gå annars över till mobilt Bankid, aldrig några problem med drivrutiner och annat som krånglar.

Tyvärr har vissa banker den urusla rutinen att man bara kan skapa mobilt BankID genom att signera det via en dosa inkopplad med kabel. Detta i kombination med dåliga drivrutiner för MacOS leder till Moment 22. Att få ett BankID från dem att fungera via kabelkopplad dosa på MacOS kan få vem som helst att bryta ihop.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar och kommentarer. Jag tror att jag har fått det att fungera. Det kändes lite dystert när en av finansplatserna underkände mig redan innan jag hade kunnat försöka att logga in. Man skall tydligen avmarkera "Blockera alla cookies" under 'inställningar' ... 'integritet'. Fast det villa man väl inte egentligen ?. 

Chrome verkar enklare (?) att använda? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj - Detta urusla tangentbord som finns på nya MacBook Air har än en gång förstört min text. 

Inte villa! skall vara vill! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, xyz123 säger:

nya MacBook Air

Va? Tangentbordet på MacBook Air M1 är helt underbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inte på modellen före M1 och i synnerhet inte på ännu äldre modeller. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, xyz123 säger:

Men inte på modellen före M1 och i synnerhet inte på ännu äldre modeller. 

Du skrev ”nya” och M1 är den nya. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...