Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini M1 i en skrivbordslåda?


Landberg
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Det var ett tag sedan, hoppas allt är bra med alla!:)

Jag köpte nyligen en Mac Mini M1. Extremt nöjd med köpet. Bästa Mac jag någonsin ägt.

 

Jag har dock väldigt med begränsad plats för tillfället och dator plus skärm står på Ikeas allra minsta skrivbord. Även om Minin inte är en stor dator så skulle jag vilja ha bort den från skrivbordsskivan. Jag funderar på att stoppa in den den utdragbara skrivbordslådan. Det är en glipa på runt 5mm runt om lådan. Sen tänkte jag borra lite hål på sidorna och i bak för att få in lite luft. Göra ett stort hål i bak för alla kablar som sen kommer upp till skrivbordet genom en kabelgenomföring.

 

Innan jag gör massa hål, tror ni det funkar? Rent värdemässigt alltså?

Jag har testat att redigera i FCP samtidigt som jag importerar ett par hundra bilder till Lightroom, plus att jag samtidigt har igen en 8k-video på youtube. 
CPU ligger konstant mellan 30-50% och värmen passerar aldrig 45 grader.

 

Mina gamla MacBooks blev ju tokvarma bara av att titta på dom:p.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M1 är såpass effektiv att den inte utvecklar särskilt mycket värme, MBA har inte ens någon fläkt. Så det ska vara okej på så vis.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kommer fungera

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade! Ser ut att funka kanon! Som ni ser så är det väldigt begränsat med plats:P 

Använder en portabel skärm som bara behöver kopplas in i Minins usb-c. Funkar kanon och det går jäkligt smidigt att ta med mig datorn i husvagnen:)

F5C88065-F22A-4F09-BB21-F59E676BB3C1.thumb.jpeg.dc58aa58043f92027d7d231cee189320.jpeg3061DDA0-A4CF-494F-8245-1C545DE83531.thumb.jpeg.80c88662d713e3827712134df3a4caf1.jpeg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte snickra till en fot till skärmen och placera Minin där? Se hur jag gjort för min DVD-brännare.

Skärmavbild 2021-04-27 kl. 20.16.25.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag hade nog kört på att ha den i skrivbordslådan.

Det gäller att minimera dammsamlarna och ha så lättstädade ytor som möjligt.

Jag hade dessutom skippat laddarna på skrivbordet och fäst skärmen på väggen (med risk för att förlora portabiliteten).

Less is more, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, KMN säger:

Nja, jag hade nog kört på att ha den i skrivbordslådan.

Det gäller att minimera dammsamlarna och ha så lättstädade ytor som möjligt.

Jag hade dessutom skippat laddarna på skrivbordet och fäst skärmen på väggen (med risk för att förlora portabiliteten).

Less is more, liksom.

Laddarna ska också ner i Lådan. Har bara inte hunnit så långt än!:)

Asus Zenscreen är portabel skärm som inte har några hål för fästen. Just nu står den i ett iPad-ställ. Annat har den som en fodral som man viker till ett stativ, precis som en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Axelman säger:

Varför inte snickra till en fot till skärmen och placera Minin där? Se hur jag gjort för min DVD-brännare.

Skärmavbild 2021-04-27 kl. 20.16.25.png

Inte dumt. Jag vill dock ha så lite som möjligt på skrivbordet!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Landberg säger:

Inte dumt. Jag vill dock ha så lite som möjligt på skrivbordet!:)

Tejpa minin på baksidan av skärmfoten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Tejpa minin på baksidan av skärmfoten. :)

Hade jag haft en ”riktig” skärm hade jag nog gjort det. 

Jag har ju en portabel Asus Zenscreen i ett iPad-ställ. Tror inte den klarar vikten:P

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...