Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så stoppar du app-spårning i IOS 14.5


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Jag känner mig TRYGG med Apples apparater och tänker aldrig tillåta spårning där jag har ett val.
Safaris inbyggda skydd är bra men bör kompletteras med annonsblockering också för att både slippa se skiten och att spara mobildata. Att det kraftfullt snabbar upp surfandet på WiFi är ett välkommet bonus.

 

block.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag känner mig TRYGG med Apples apparater och tänker aldrig tillåta spårning där jag har ett val.
Safaris inbyggda skydd är bra men bör kompletteras med annonsblockering också för att både slippa se skiten och att spara mobildata. Att det kraftfullt snabbar upp surfandet på WiFi är ett välkommet bonus.

 

block.png

Du kör samma som mig ser jag + AdGuard. Bra val och jag kör även med Cloudflare DNS (No Malware) 1.1.1.2 i routern. Adguards egna DNS är lite för slö för mig. ?

Redigerad av cokeman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, cokeman säger:

Du kör samma som mig ser jag + AdGuard. Bra val och jag kör även med Cloudflare DNS (No Malware) 1.1.1.2 i routern. Adguards egna DNS är lite för slö för mig. ?

AdGuards DNS vanligtvis för mig, på min iPhone men just nu Lockdown brandvägg i min iMac.

Jag testar nu Cloudflares blockering av "malware".
1. 1.1.1.2

2. 1.0.0.2

 

Funkar mycket bra, minst lika bra som AdGuards som dock använder Cloudflare för sitt nätverk.
Behåller nog Cloudflare ett tag, inställt i min Time Capsule.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...