Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Coatingproblem på MacBook Pro


Hexi
 Share

Rekommendera Poster

Vad gör jag nu? Upptäckte idag att skärmen börjat ¨krackelera¨ i den svarta inramningen, det heter visst Coating problem(antireflexbeläggningen börjar släppa). Är en Pro(Retina 15 tum, sent 2013). Tycker själv att jag varit extremt försiktig med att torka skärmen med enbart lätt fuktad supermjuk trasa i rent vatten, men det hjälpte tydligen inte. Är livrädd att detta kommer att sprida sig som ¨röda hund ¨hur ska jag hantera skärmen i forts. för att undvika spridning? 

IMG_0068.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antireflexytbeläggningen försvinner mest där man tar på glaset. Därmed kan du undvika ytterligare bortfall genom att ta så lite som möjligt på glasytan. Du får försöka öppna datorn genom att bara ta i aluminiumet :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Coatingproblem på MacBook Pro

Redigerade rubriken

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Som tidigare nämnts - detta kommer sprida sig vid varje avtorkning.

Detta är en "sjukdom" som Apple har haft program mot, gäller inte din dator tyvärr längre.

 

Finns 3 saker man kan säga om detta:

 

*lev med det - kostar inget

*skaffa spritservetter med propylen glykol, och putsa försiktigt bort den återstående filmen på skärmen som gör att den ser skitig ut. Skärmen kommer dock att bli extremt känslig för ljus och kommer inte kunna användas utom hus. Reflexer från tex lampor mm kommer synas "bättre" - kostar typ 20kr på tex ÖoB/Dollarstore mfl. (Jag tar inget ansvar för detta)

*byt skärm - kostar säkert mer än datorn är värd - om du inte hittar en billig begagnad skärm utan detta problem

 

Sök på "staingate" och du kommer få massor med träffar.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...