Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kopiera bilder från iPad till Mac?


Maria1
 Share

Rekommendera Poster

Jag håller på attt bli knäpp på Apple id!!

Min lilla ipad är full med skärmbilder och går inte att kopiera verkar det som . Jag ska försöka koppla den till datorn så kanske det funkar... Men förswt måste den laddas lite mera... Igår när jag försökte var den laddad men sen har jag försökt lite idag också  med bara ipad alltså och nu är den på laddning... När den har laddats mera så ska jag koppla den till datorn.  En som jag känner som har använt Mac sen system 7 tyckte att jag skulle göra så ... Få se om det funkar. Om  jag lämnar in den till en apple butik så är den enda "supporten" att de raderar den  och jag vill gärna kunna kopiera mina  bilder först. Jag har naturligtvis kopierat en del men inte allt. 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använder du inte iCloud? Förutom att göra bilder och annat lättillgängligt kan det också optimera lagringen i din Apple-apparat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
2021-04-24 18:08, mikaellq säger:

Varför använder du inte iCloud? Förutom att göra bilder och annat lättillgängligt kan det också optimera lagringen i din Apple-apparat.

Jag använder Icloud. Jag har t.o.m. köpt mera utrymme där,¨. De flesta bildfiler verkar finnas på ipad mini och den är nästan full. Jag har lyckats kopiera en del till ixpand och kollar på filerna på min dator. de flesta bildfiler ska raderas.  Problemet är att jag har 2 email adresser och på en av adresserna har jag bara 5 GB och när jag köpte mera utrymme trodde ju jag att det skulle bli mera utrymme på den adressen men istället blev det mera utrymme på den andra adresssen som är nästan löikadan. Det är bara en punkt som skiljer . För tillfället så är mappen photos tom och bildfilerna har flyttats till ett annat ställe :-(

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Maria1 säger:

Jag använder Icloud. Jag har t.o.m. köpt mera utrymme där,¨. De flesta bildfiler verkar finnas på ipad mini och den är nästan full. Jag har lyckats kopiera en del till ixpand och kollar på filerna på min dator. de flesta bildfiler ska raderas.  Problemet är att jag har 2 email adresser och på en av adresserna har jag bara 5 GB och när jag köpte mera utrymme trodde ju jag att det skulle bli mera utrymme på den adressen men istället blev det mera utrymme på den andra adresssen som är nästan löikadan. Det är bara en punkt som skiljer . För tillfället så är mappen photos tom och bildfilerna har flyttats till ett annat ställe ?

/Maria

 

För att optimera lagring kan du behöva aktivera det.

Tryck på ditt namn, iCloud, Bilder.

Aktivera iCloud-bilder och Optimera iPhone-lagring. 

 

Så har jag det inställt för att få ut maximalt av iPhone och iCloud. 

 

E4708F0F-9791-420C-93A7-0E38F48C54BC.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså har icloud en speciell lagringsplats för bilder ? Jag har ingen iphone . Jag har 2 Ipad . En Ipad pro som jag har fått lämna in för radering för den har blivit handikappad p.g.a. att det var för mycket bildfiler på den och en ipad mini som är full med bilder där mappen för bilder verkar ha flyttats för det kommer inte upp några bilder när jag väljer appen pictures eller photos. Det funkar inte att importera till Mac mini heller ... Jag ska försöka med programmer recuva  för Windows för säkerhetsskull... Jag har större erfarenhet av Windows program. 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...