Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Signal hackar Cellebrite – och avslöjar upphovsrättsbrott


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

”By a truly unbelievable coincidence, I was recently out for a walk when I saw a small package fall off a truck ahead of me. As I got closer, the dull enterprise typeface slowly came into focus: Cellebrite. Inside, we found the latest versions of the Cellebrite software, a hardware dongle designed to prevent piracy (tells you something about their customers I guess!), and a bizarrely large number of cable adapters.”

 

Ja, sannerligen otroligt! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

”By a truly unbelievable coincidence, I was recently out for a walk when I saw a small package fall off a truck ahead of me. As I got closer, the dull enterprise typeface slowly came into focus: Cellebrite. Inside, we found the latest versions of the Cellebrite software, a hardware dongle designed to prevent piracy (tells you something about their customers I guess!), and a bizarrely large number of cable adapters.”

 

Ja, sannerligen otroligt! :D 

Hittegods är man väl tvungen att lämna till polisen? :fundersam:

 

Så OM det nu verkligen gick till sådär så har de begått en brottslig handling själva som behållit hittegodset. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Telly82 säger:

Hittegods är man väl tvungen att lämna till polisen? :fundersam:

 

Så OM det nu verkligen gick till sådär så har de begått en brottslig handling själva som behållit hittegodset. :D 

Haha, ja, men jag tror inte att det hände i Sverige. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Haha, ja, men jag tror inte att det hände i Sverige. :D 

Nähä? :tappahakan:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Alix säger:

Undrar hur hittegodsreglerna är i andra länder. :fundersam:

Ja, det är nog inte "Den som hittar det, han får det." som vi sa när jag var barn.

Eller som det heter på nutida rikssvenska: "Finders keepers". :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...