Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gammal app till ny iPhone


larslucidor
 Share

Rekommendera Poster

larslucidor

Jag ska strax byta upp mig till iPhone 12 och funderar hur (och om)  jag får tillgång till appar som inte längre syns på AppStore. Har nu innan bytet  en FileMaker Go-app som är utmärkt och fungerar bra till min numera ganska gamla FileMaker-server av version 2014. Jag ska köra nytt AppleID så historik lär försvinna - går det då att få in den gamla appen i ny telefon under nytt AppleID?

Senare FM Go appen (2017 och senare)  finns på AppStore men den lirar bara med senare versioner av FileMaker server...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, larslucidor säger:

Jag ska köra nytt AppleID så historik lär försvinna - går det då att få in den gamla appen i ny telefon under nytt AppleID?

Förmodligen inte. Möjligen kan du kanske få in den om du kör familjedelning med ditt gamla Apple-ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

larslucidor
31 minuter sedan, Telly82 säger:

Förmodligen inte. Möjligen kan du kanske få in den om du kör familjedelning med ditt gamla Apple-ID.

Aha, du menar att man ansluter den nya luren till familjedelningen på det gamla ID:t?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, larslucidor säger:

Aha, du menar att man ansluter den nya luren till familjedelningen på det gamla ID:t?

Ja.

Vet inte säkert att det funkar, dock.

 

Varför ska du ha ett nytt Apple-ID?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, larslucidor säger:

Aha, du menar att man ansluter den nya luren till familjedelningen på det gamla ID:t?

Det kräver att utvecklaren av appen tillåter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla app:ar kan vara inkompatibla med senaste iOS, jag har råkat ut för det - även om det också finns undantag givetvis. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

larslucidor
8 timmar sedan, Raphael säger:

Gamla app:ar kan vara inkompatibla med senaste iOS

Jag kör appen i samma iOS idag (senaste) som jag gör när 12an kommer. Så om inte hårdvaran sätter p så ska appen fungera på iPhone 12. Appleägda FileMaker uppdaterar sin iOS-app lite i skymundan - kan tyckas vara för att driva på köp av uppgraderingar i FM-systemet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

larslucidor

Till sist löste jag den här speciella knuten. Loggade in på AppStore med mitt gamla AppleID och kunde hämta tidigare köpta appar där (som inte längre finns på AppStore). FileMakers iOS-appar funkar bra till nuvarande OS trots att de har några år på nacken.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...