Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsoft Visual Studio ska bli riktigt Macprogram


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
3041263159.jpg
Visual Studio är ett av de populäraste programmen bland utvecklare, men Macversionen är en Electron-app som inte beter sig som riktiga Macprogram.7h7FZImQ0gg

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har utvecklat i Windows-miljö och VS är nog den bästa för utveckling jag har erfarenhet av. Får till och med Xcode på skam.

 

VS uppmuntrar till att koda och hjälper hela tiden till genom att komplettera det man skriver och har dokumentation snabbt tillgängligt som faktiskt är till väldigt stor hjälp.

 

För att ingen ska tro att jag gått till The Dark Side så får jag tillägga att VS är det ENDA på den sidan som är riktigt bra.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag har utvecklat i Windows-miljö och VS är nog den bästa för utveckling jag har erfarenhet av. Får till och med Xcode på skam.

Min erfarenhet är tvärtom. Har utvecklat ett plattformsoberoende system för både Windows och Mac OS. Samma källkod alltså och samma Mac. Xcode kompilerade mycket snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Telly82 säger:

Min erfarenhet är tvärtom. Har utvecklat ett plattformsoberoende system för både Windows och Mac OS. Samma källkod alltså och samma Mac. Xcode kompilerade mycket snabbare.

Jag avsåg det stöd utvecklarverktyget självt kan förse med på alla sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Min erfarenhet är tvärtom. Har utvecklat ett plattformsoberoende system för både Windows och Mac OS. Samma källkod alltså och samma Mac. Xcode kompilerade mycket snabbare.

Jag arbetar i VS hela dagarna. Har aldrig reagerat på långa kompileringstider. Om det nu är så är det bara en bonus... Kompilering och filöverföringar är utvecklarens bäste vän (vilotid :D).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag avsåg det stöd utvecklarverktyget självt kan förse med på alla sätt.

OK, där upplevde jag ingen skillnad alls.

Arbetade som sagt med ett plattformsoberoende system, så därför blev det väl ingen hjälp i något verktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns det verkligen inga "stock photos" på riktiga VS utan man var tvungna att använda ett från VScode?

//Skärmavbildspolisen Region öst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...