Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgifter: Färgglada Imacs sägs visas upp under Apples vår-event


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

3 timmar sedan, Alix säger:

Ur artikeln:

 

”The choice of the GPU (or the number of cores) does not really matter to be honest.”

 

Hmm? :huh:

45 kontra 56 fps i spel:

1921487408_Skrmavbild2021-04-25kl_17_16_12.thumb.png.e58c5f8ae73547c8dcd90ee50544da5f.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte högsta upplösningen när jag spelar

man får fullt godkänd grafik ett snäpp ner

@mikaellq du spelar/spelade väl Xplane?

hade du högsta upplösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Telly82 säger:

45 kontra 56 fps i spel:

1921487408_Skrmavbild2021-04-25kl_17_16_12.thumb.png.e58c5f8ae73547c8dcd90ee50544da5f.png

Texten är rimligtvis den mest relevanta i sammanhanget. Av grafen att döma blir det dåligt hur som helst. ”Very Low Overall Quality”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

Jag använder inte högsta upplösningen när jag spelar

man får fullt godkänd grafik ett snäpp ner

@mikaellq du spelar/spelade väl Xplane?

hade du högsta upplösningen?

Jag har aldrig spelat den. Vilken version? Freeware? Var hittas X-plane?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Av grafen att döma blir det dåligt hur som helst. ”Very Low Overall Quality”.

Det där är inställningen i spelet. Du kan byta graf till andra spelinställningar i länkarna ovanför grafen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpråd

Det är trevligt att 24-tums iMac börjar på samma 1 299 dollar som den gjorde tidigare, men med bara 200 dollar skillnad mellan den och nästa modell,

rekommenderar vi att du sparar till den dyrare.

  1 499 $ 24-tums iMac har rätt kombinationer av funktioner till priset:

  1. Du får totalt fyra portar för anslutning av kablar och enheter,
  2. gigabit ethernet,
  3. fler färgval och lite boost  med grafikbehandling.

Det är svårt att kvantifiera skillnaden utan att veta hur mycket tilläggen kostar, men det känns verkligen som mer än 200 dollar.

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min slutsats blir att det finns ingen anledning att köpa modellen med åtta GPU-kärnor. Om den inte samtidigt är utrustad med mer lagring eller så.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Alix säger:

Min slutsats blir att det finns ingen anledning att köpa modellen med åtta GPU-kärnor. Om den inte samtidigt är utrustad med mer lagring eller så.

Inkluderat med modellen som har 8 GPU-kärnor får man:

  • Tangenbord med Touch ID
  • Strömadapter med Ethernetport
  • 2 (extra) USB-portar

Att köpa tangentbordet och strömadaptern separat kostar förmodligen lika mycket som uppgraderingen till mellanmodellen av iMac 24". Om man däremot inte bryr sig om dessa extragrejer finns det inte, heller i mitt tycke, någon större anledning att köpa modellen med 8 GPU-kärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, pajj säger:

Inkluderat med modellen som har 8 GPU-kärnor får man:

  • Tangenbord med Touch ID
  • Strömadapter med Ethernetport
  • 2 (extra) USB-portar

Att köpa tangentbordet och strömadaptern separat kostar förmodligen lika mycket som uppgraderingen till mellanmodellen av iMac 24". Om man däremot inte bryr sig om dessa extragrejer finns det inte, heller i mitt tycke, någon större anledning att köpa modellen med 8 GPU-kärnor.

Det var MBA som jag skrev om, trots trådens ämne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Det var MBA som jag skrev om, trots trådens ämne.

Ah, det insåg jag inte :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ta reda på vilka adaptrar du behöver

 

 

Fångsten är att enheterna du vill ansluta till din nya iMac - hårddisk, skrivare, kamera osv. - antagligen använder en kabel som har en annan kontakt.  Så för att ansluta dina gamla enheter till din nya iMac måste du köpa adaptrar.

 

Chansen är stor att den enhet du vill ansluta använder en USB-A-kontakt, den mest använda versionen av USB.  Så adaptern du behöver är en USB-C till USB-adapter.  Apple har en för $ 19 (Amazon-länk), men du kan hitta versioner från tredje part för lite billigare.  Om du har en enhet som använder en annan version av Thunderbolt behöver du en adapter som Apples $ 49 Thunderbolt 3 (USB-C) till Thunderbolt 2 Adapter (Amazon-länk).  Vi har en komplett guide som hjälper dig att hitta den adapter du behöver.

 

Om du har många enheter som du vill ansluta, överväga att investera i en Thunderbolt-docka.  Det här är en låda som innehåller en uppsättning olika kontakter du kan ansluta till.  Det finns en mängd olika bryggor tillgängliga med olika porterbjudanden.  Vi granskade nyligen OWC Thunderbolt Hub ($ 149) och gillade det.  Vi granskade också WD_Black D50, en docka med en inbyggd 1 TB hårddisk för 449 USD.  Den hårddisken skulle vara praktiskt för nästa steg nedan.

 

Konfigurera en Time Machine-säkerhetskopia

 

Mac-operativsystemet (kallat macOS) har en inbyggd funktion för säkerhetskopiering av dina data.  Det kallas Time Machine och det är väldigt enkelt att installera och använda.  Även om det sällan händer, om du använder din dator tillräckligt, kommer det en tid då en fil du arbetar med går dåligt, eller om du tappar den, eller om du vill återgå till en tidigare sparad version.  Time Machine kan hjälpa dig att återställa filen.

 

Du behöver en extern hårddisk för att kunna använda Time Machine.  Anslut enheten till din iMac och gå sedan till Apple-menyn och öppna Systeminställningar.  Klicka på Time Machine och du kan ställa in den.  Du kan låta Time Machine göra säkerhetskopior automatiskt så länge enheten är ansluten till iMac.

 

Konfigurera iCloud Drive

 

iCloud är Apples onlinetjänst som ger ett sätt att synkronisera dina data mellan dina Mac-datorer, iPhones och iPads.  Den har också e-post, Hitta mina och andra tjänster.  När du skapar en ny iMac blir du ombedd att skapa ett iCloud-konto eller logga in på ett om du redan har det.  Men när din Mac är igång bör du gå ett steg längre och konfigurera iCloud Drive, det online-lagringsutrymme som iCloud tillhandahåller.

 

I Systeminställningar klickar du på ditt Apple-ID högst upp för att komma till iCloud-inställningarna.  Klicka sedan på iCloud i den vänstra kolumnen och i rutan till höger märkt "Appar på denna Mac med iCloud", kontrollera iCloud Drive om du vill använda den.  Klicka sedan på alternativknappen så öppnas ett fönster som visar de appar som lagrar data på iCloud Drive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Fångsten är att enheterna du vill ansluta…

Google Översätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, KMN säger:

Google Översätt?

Japp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...