Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV Plus har högst genomsnittsbetyg på innehåll


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

3 minuter sedan, Alix säger:

”Netflix ger mest för pengarna.”

Väldigt. subjektivt mått.

Själv tycker jag HBO Nordic ger mest för pengarna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, BjornS säger:

Väldigt. subjektivt mått.

Själv tycker jag HBO Nordic ger mest för pengarna ?

De försökte väl vara objektiva genom att mäta högst antal av högst betyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Alix säger:

”Netflix ger mest för pengarna.”

Så är det säkert medan Apple TV+ största handikapp är att det är så förbannat svårt att hitta det gottiga i appen själv. Jag har löst det genom att söka på nätet efter tips, frågat andra, osv.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boilerplate4U

Jag anser att Apple TV+ största brist är att man inte kan stream innehållet med andra lösningar än Apple TV. Jag har Apple TV+ men tankar ändå ner innehållet via torrents för att kunna se på vår Chromecast.

 

Om Apple inte varit så himla envisa i sin nästan religiösa tro att man skulle lyckas övertyga marknaden att köpa Apple TV's bara för att se innehållet hade man troligtvis lyckats mycket bättre. Jag tror det bara är en tidsfråga innan man lägger ner Apple TV+ vilket är synd då mycket man producerat är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Boilerplate4U säger:

Jag anser att Apple TV+ största brist är att man inte kan stream innehållet med andra lösningar än Apple TV

Då anser du fel för möjligheten finns på mer än ATV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Så är det säkert medan Apple TV+ största handikapp är att det är så förbannat svårt att hitta det gottiga i appen själv

Hur kan det vara svårt när det har en egen sektion? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
7 timmar sedan, Boilerplate4U säger:

köpa Apple TV's bara för att se innehållet

Inte. Har du missat att de håller på för fullt att låta andra tillverkare bygga in ATV+ i sina apparater? Nu senast var det tydligen Roku.

 

Chromecast vet jag inget om dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Chromecast vet jag inget om dock.

Roku är stort i USA, men i Sverige och många andra länder är Chromecast avsevärt större. Så jag förstår TS synpunkt på så vis. Även jag har en Chromecast, men använder den aldrig. Jag har ju Apple TV.

 

C2-Ampere-Market-share-of-ott-streaming-

 

https://www.digitaltveurope.com/2020/01/30/one-in-three-now-own-streaming-devices-but-growth-levelling-off/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boilerplate4U
8 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Inte. Har du missat att de håller på för fullt att låta andra tillverkare bygga in ATV+ i sina apparater? Nu senast var det tydligen Roku. Chromecast vet jag inget om dock.

"Håller på" är ett försök till nödlösning. Om du kollar prisjakt är det bara några tiotal som har det stödet. Dessutom är webbgränssnittet värdelöst. Apple TV+ som tjänst är misslyckad för de stora massorna och saknar i princip betalande kunder. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boilerplate4U
11 minuter sedan, Alix säger:

Roku är stort i USA, men i Sverige och många andra länder är Chromecast avsevärt större. Så jag förstår TS synpunkt på så vis. Även jag har en Chromecast, men använder den aldrig. Jag har ju Apple TV.

 

https://www.digitaltveurope.com/2020/01/30/one-in-three-now-own-streaming-devices-but-growth-levelling-off/

Apple TV har ca %2 av den globala marknaden så det är inte en nyckelfaktor för att driva innehållet för ATV+ 

 

Länk:  "Strategy Analytics: Apple TV holds 2% market share in fragmented streaming devices industry

 

 

 

Redigerad av Boilerplate4U
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, lappen71 säger:

Hur kan det vara svårt när det har en egen sektion? ?

Vad har egen sektion? Hur hittar man bra sci-fi till exempel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, mikaellq säger:

Vad har egen sektion? Hur hittar man bra sci-fi till exempel?

Apple TV+ har en egen sektion. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, mikaellq säger:

Vad har egen sektion? Hur hittar man bra sci-fi till exempel?

Vill du se Sci-fi?

 

F784BE77-3F83-4DC1-B9EC-C4129CACEB18.thumb.jpeg.8a6c93b6a081585651476ceb88749319.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, lappen71 säger:

Vill du se Sci-fi?

 

F784BE77-3F83-4DC1-B9EC-C4129CACEB18.thumb.jpeg.8a6c93b6a081585651476ceb88749319.jpeg

Men det där är bara hyr & köpfilmer. inget sätt att hitta Amazing Stories genom att gå in på kategorin sci-fi.

Det naturliga och mycket mer hjälpsamma hade varit att inkludera allt i sökresultaten och i kategorin så att jag kunnat hitta även Amazing Stories där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, mikaellq säger:

Men det där är bara hyr & köpfilmer. inget sätt att hitta Amazing Stories genom att gå in på kategorin sci-fi.

Det naturliga och mycket mer hjälpsamma hade varit att inkludera allt i sökresultaten och i kategorin så att jag kunnat hitta även Amazing Stories där.

Och då har du den dedikerade kategorin för Apple original. Hur svårt kan det vara egentligen. Det är ju inte som med Netflix att allt utbud inte syns när man scrollar. Men vill man göra det svårt för sig så gör man tydligen det.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Och då har du den dedikerade kategorin för Apple original. Hur svårt kan det vara egentligen. Det är ju inte som med Netflix att allt utbud inte syns när man scrollar. Men vill man göra det svårt för sig så gör man tydligen det.

Du formulerar dig som om det är självklart men det är det inte.
Men jag förstår nu att jag ska hålla mig till sektionen tv+, där hittade jag också Amazing Stories under Dramaserier.

 

Tiny World om djur & natur hittade jag under Nonfiction-serier. Något förvirrande, Apple slår inte världsrekord i tydlighet, men ja ja, ok... nu hittar jag iallafall.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Du formulerar dig som om det är självklart men det är det inte.
Men jag förstår nu att jag ska hålla mig till sektionen tv+, där hittade jag också Amazing Stories under Dramaserier.

 

Tiny World om djur & natur hittade jag under Nonfiction-serier. Något förvirrande, Apple slår inte världsrekord i tydlighet, men ja ja, ok... nu hittar jag iallafall.

Ja jag tycker det är väldigt självklart nu när Apple har delat upp sitt eget material från allt annat. Tidigare däremot var det förvirrande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...