Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intenetanslutning med kabel kopplar ner när skärmen släcks


MaBi
 Share

Rekommendera Poster

Varför kopplar internetanslutningen ner när skärmen släcks?

Detta trots att anslutningen används för fullt.

Kör med ethernetanslutning och den ligger överst i priolistan för nätverk

Försöker ladda upp bilder till en stockfotosida via FTP, vi pratar tusentals bilder vilket tar en jäkla tid.

Har testat att göra det via webben också men det bryts då med.

Jag sitter ju inte vid datorn och tittar på utan går där ifrån och när datorn släcker skärmen så bryts uppkopplingen.

Har bockat ur ”Sätt diskarna i vila när det är möjligt” och bockat i "Förhindra att datorn automatiskt försätts i viloläge när skärmen är avstängd".

Lik förbannat så bryter den uppkopplingen......

Måste jag sätta tiden för "skärmen släcks" till ”Aldrig?

Vill ju helst att skärmen slocknar och datorn fortsätter göra det den ska, bara utan bild.

Har en Imac-27 från 2017 och kör senaste Big Sur.

 

Redigerad av MaBi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du satt ett schema att datorn ska stänga av sig vid en viss tidpunkt? (Eller gå i vila).

 

Vilket FTP-program använder du? Finns där några inställningar om att koppla ner vid inaktivitet? (Och då menar jag användarinaktivitet och inte uppladdningsinaktivitet. :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Filezilla.

Det är samma problem om jag använder webbsidan och laddar upp, så det verkar inte vara FTP-klienten.

Har inget schema uppsatt på att stänga av, det är tomt där.

Har testat flera gånger idag och det kopplar ner när skärmen släcks, då stannar överföringen med felmeddelande om att anslutningen till servern bröts. Det är bara att starta om kön och fortsätta men jag vill ju att den skall vara klar när jag kommer tillbaks efter några timmar......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra inställningen "Stäng av skärmen efter:" till Aldrig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ju helst att den släcker skärmen men fortsätter att jobba, borde vara en standard funktion att den gör så kan jag tycka.

Eller är det så att hela datorn går i viloläge när skärmen släcks?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en nödlösning på problemet och en bekräftelse på om det hänger ihop med skärmsläckandet. Det kanske det inte gör. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...