Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har Apple gett upp vad gäller bättre batteriet i iPhone


Iphan
 Share

Rekommendera Poster

Ja det undrar jag eftersom Apple bara kommer med nyheter som sparar ström, inte något om bättre batteriet!

Som nu senast, förmodligen andra strömsparande skärmar iPhone 13 osv.

Är det helt enkelt omöjligt att inom överskådlig tid få fram bättre batteriet.

Ja jag tycker det verkar så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Iphan säger:

Ja det undrar jag eftersom Apple bara kommer med nyheter som sparar ström, inte något om bättre batteriet!

Som nu senast, förmodligen andra strömsparande skärmar iPhone 13 osv.

Är det helt enkelt omöjligt att inom överskådlig tid få fram bättre batteriet.

Ja jag tycker det verkar så!

Hur menar du, Apple tillverkar inga batterier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, boevil säger:

Hur menar du, Apple tillverkar inga batterier?

Ja nu skrev jag ju inte att Apple tillverkar batterier...men jag läste precis artikeln på macworld om batteri snålare skärmar till iPhone 13,,,därför föll det sig så, som jag skrev.

Men okey jag kanske var lite otydlig.... skulle väl ha preciserat bättre, så att alla förstod (batteri utvecklare eller tillverkare.).....men nog skulle jag tro att Apple ändå har nått att göra med batteri utvecklingen, som Apple har med allt annat som tillverkas till deras produkter, dem måste ju ställa vissa krav samt vara tydlig med vad dem vill ha,kan jag tycka!

Hur som, du förstår säkert vad jag menar, att det verkar ha gått i stå vad verkar batteri utvecklingen...som används till IPHONE....och andra beställare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Iphan säger:

Ja det undrar jag eftersom Apple bara kommer med nyheter som sparar ström, inte något om bättre batteriet!

Som nu senast, förmodligen andra strömsparande skärmar iPhone 13 osv.

Är det helt enkelt omöjligt att inom överskådlig tid få fram bättre batteriet.

Ja jag tycker det verkar så!

Tills forskningen som pågår hittar något mycket bättre än Litium-jon batterierna vi har att dras med nu så är det strömsparande i både hårdvara och mjukvara som gäller. Inget Apple håller på med vad jag vet, att utveckla nya batterier alltså, vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batteriet i iPhone 12 mini har ca 24% större kapacitet än batteriet i iPhone 8. Samtidigt är telefonen ca 8 % mindre, sett till volym, och 10% lättare,

 

Så trådstartaren tycker fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Batteriet i iPhone 12 mini har ca 24% större kapacitet än batteriet i iPhone 8. Samtidigt är telefonen ca 8 % mindre, sett till volym, och 10% lättare,

 

Så trådstartaren tycker fel.

Hur mycket av volym- och viktminskningen kommer från minskningar av volym och vikt på batteriet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns andra aktörer än Apple som är bättre lämpade att utveckla batterier.

Så länge ett batteri håller en genomsnittlig dags användande kommer inte någon större förändring att ske däremot. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej lappen 71!

Tyvärr är det nog så....

Vi får ändå hoppas det kommer ngt bättre i framtiden!

För som det är nu, är det frågan om Apple kan ligga på sina prisnivåer framöver om det inte blir bättre batterier, för det är ju det som man är beredd att betala för, alltså när det kommer till Apples prisstegringar för varje år...inte 'kosmetiska' 'förbättringar' som inte ger någon större skillnad i batteritid.

Häls. Iphan (från Lappland)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Iphan säger:

Hej lappen 71!

Tyvärr är det nog så....

Vi får ändå hoppas det kommer ngt bättre i framtiden!

För som det är nu, är det frågan om Apple kan ligga på sina prisnivåer framöver om det inte blir bättre batterier, för det är ju det som man är beredd att betala för, alltså när det kommer till Apples prisstegringar för varje år...inte 'kosmetiska' 'förbättringar' som inte ger någon större skillnad i batteritid.

Häls. Iphan (från Lappland)

En telefon är ju en kompromiss mellan olika egenskaper. Pris, prestanda, utseende är olika faktorer som olika människor prioriterar olika. Någon vill ha bästa processorn, andra vill ha bästa kameran och så vidare. Den får ju inte bli för klumpig och inte för dyr samtidigt som den ska kännas premium. 

...

Apple är mycket väl medveten om att batteritid är mycket viktigt och gör allt de kan för att maximera drifttiden. Nästa processorserie för telefonen kommer att ha 4 nm i kretsstorlek. Det innebär att den är strömsnålare och snabbare än dagens 5 nm processor. 

...

Men vill du ha mer ström just nu så köp en powerbank att ha i fickan.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Primus säger:

Hur mycket av volym- och viktminskningen kommer från minskningar av volym och vikt på batteriet? 

Jag har ingen koll på de olika batteriernas vikt eller volym.

 

Med tanke på hur ofta en ny iPhone behöver laddas så gissar jag att Apple bestämt sig för att batteriet endast ska behöva laddas på natten (eller motsvarande tid). De verkar också ha bestämt sig för att man ska vilja köpa en ny telefon ca varannat år.

Skulle batterierna få en rejält kapacitetsökning kan den användas på ca två sätt. Man kan göra minska batteriets volym, och få plats med mycket mer feta saker i luren eller göra luren mindre. Man kan trycka i ett lika stort batteri som tidigare och istället få en lur som klarar sig flera dagar. Eller någon kombination av ovanstående.

För att ökad batteritid ska vara intressant för Apple tror jag att de måste kunna fixa en telefon som klarar att man är borta en helg utan att behöva laddning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

För att ökad batteritid ska vara intressant för Apple tror jag att de måste kunna fixa en telefon som klarar att man är borta en helg utan att behöva laddning.

Men folk är aldrig nöjda. När iPhonen så småningom klarar en helg får den skit för att den inte klarar en vecka. När den klarar en vecka får den skit för att den inte klarar två...................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Axelman säger:

Men folk är aldrig nöjda. När iPhonen så småningom klarar en helg får den skit för att den inte klarar en vecka. När den klarar en vecka får den skit för att den inte klarar två...................

Visst, men jag gissar att det kommer krävas en batteritid som ger nya möjligheter för att den ska ändras. Idag kan en lur bli lagom stor och samtidigt ha en hel dags batteritid. Det innebär att du inte behöver ta med dig laddare på dina dagsutflykter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boilerplate4U

Jag bryr mig egentligen inte om hur man gör för att lyckas förlänga batteritiden men jag hoppas att Apple någon gång lyckas ta fram en modell som bara behöver laddas någon gång i veckan. Om det kom en modell med något sämre prestanda men som håller en vecka per laddning skulle jag köpa den direkt.

 

Ps..

Jag är j-vlig trött på att behöva släpa med mig powerbanks när man tex är på semester och tex är ute och vandrar.

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...