Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musik i Molnet


vitpeppar
 Share

Rekommendera Poster

Hej, 

jag har i samband med att jag började använda en ny McBook Air och lade in filer på olika sätt, så fick jag två mappar för musik i Molnet. De är inte identiska men nära nog så. Det känns obekvämt att ha det så även om jag inte vet om det har någon praktisk betydelse. 

Min fråga är om jag kan slå ihop dessa?

Tack på förhand för synpunkter. 

Magnus 

PS. Vad betyder det där lilla molnet med en nedåtriktad pil?

12AD9E61-2604-4FDA-984F-7CABD4F0481E.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte två mappar med musik i molnet. Den som är listad i Favoriter ligger lokalt på datorn. Den som är listad i iCloud ligger både lokalt och i molnet.

Det är två olika mappar och således har du dubbletter. Molnsymbolen betyder att filen ligger i iCloud och inte lokalt på datorn. För du har "optimerad lagring" aktiverat.

 

Vad är det du vill åstadkomma egentligen? Ha musiken lokalt lagrad eller i iCloud?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. 
jag vill nog ha den lagrad i molnet så att det blir konsekvent i alla enheter. Tydligen ligger musiken då även lokalt och då kan jag lyssna utan wifi täckning. Finns det då någon anledning att ha den även lokalt i Favoriter. 
Vill ha det så enkelt som möjligt. Vad bör jag då göra? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iCloud Drive är inte tänkt att användas för att lagra musik som du försöker med och dessutom att spela upp på flera enheter.

 

Det absolut bästa och enklaste enligt mig är att importera musiken till appen Musik (gamla iTunes) Prenumerera på iTunes Match https://support.apple.com/sv-se/HT204146

Då kommer du att komma åt din musik på alla enheter som är inloggade med ditt Apple-ID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...