Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utsliten Lightningkontakt i iPhone 7


Orfeus
 Share

Rekommendera Poster

Nu börjar min gamla iPhone 7 lägga ner. Den fungerar egentligen fint, men själva kontakten har ett tag varit svår att få laddningen att fungera. Mycket tricksande, och idag fick jag det inte att fungera alls. Det är inte så konstigt då jag ju laddat den dagligen sen hösten 2016, så gissningsvis har kontakten satts i ett par tusen gånger.

Hur som helst, vad gör jag nu? Finns något trick? Är kontakten enkel att byta (och vård det)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Orfeus säger:

Nu börjar min gamla iPhone 7 lägga ner. Den fungerar egentligen fint, men själva kontakten har ett tag varit svår att få laddningen att fungera. Mycket tricksande, och idag fick jag det inte att fungera alls. Det är inte så konstigt då jag ju laddat den dagligen sen hösten 2016, så gissningsvis har kontakten satts i ett par tusen gånger.

Hur som helst, vad gör jag nu? Finns något trick? Är kontakten enkel att byta (och vård det)?

Kolla om det har hamnat skräp i laddporten. Fickludd och dylikt. Pilla med en tandsticka av mjukplast.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Orfeus säger:

Nu börjar min gamla iPhone 7 lägga ner. Den fungerar egentligen fint, men själva kontakten har ett tag varit svår att få laddningen att fungera. Mycket tricksande, och idag fick jag det inte att fungera alls. Det är inte så konstigt då jag ju laddat den dagligen sen hösten 2016, så gissningsvis har kontakten satts i ett par tusen gånger.

Hur som helst, vad gör jag nu? Finns något trick? Är kontakten enkel att byta (och vård det)?

Du kan få den utbytt på ett antal olika firmor till hyfsat pris. Passa på att få ett nytt batteri så har du en telefon i ett par år till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era bra tips! ?

Jag körde med en tandpetare och fick mycket riktigt ut lite ludd. Så nu fungerar den lika bra som för några dagar sedan, dvs man får igång den om man lirkar lite. Det är ’good enough’, då jag nog köper nu lur senare under våren.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...