Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp, får inte WD MyCloud Home 4TB att fungera


paulmac
 Share

Rekommendera Poster

Hej alla duktiga medlemmar, Jag köpte en WD MyCloud Home 4TB eftersom vi behövde en gemensam server där vi kunde dela och arbeta med våra företagsdokument. Vi är bara två i firman och jobbar bägge på Mac. Jag lyckades få uppkopplingen till WDn att fungera och ser disken i finder, kan även ladda upp dokument. Men jag kan inte få uppkopplingen på vår andra Mac att fungera så att vi bägge ser samma hårddisk i finder. Vi kan bägge nå innehållet via en browser, men vi vill kunna använda desktop. Har prövat att kontakta WDs support men det är omöjligt att få något vettigt tillbaka :(... Finns det någon här inne som kan hjälpa oss att få ordning på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en likadan hårddisk för att ha som backup till en iMac genom att använda time machine. Det fungerade först när jag nollställde installationen, installerade igen men lät bli att installera de två appar som är en del av WDs installation. Möjligen kan det hjälpa dig i detta fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sälj den till någon som har PC!

Hade en för en del år sen och den gjorde inte annat än krånglade. Sålde till en som har PC och den funkar perfekt ?? 

Finns en hel del skrivet på nätet om problem med den produkten vs Mac.

Vanliga WD-diskar har jag aldrig upplevt problem med bara My Cloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Robr säger:

Jag köpte en likadan hårddisk för att ha som backup till en iMac genom att använda time machine. Det fungerade först när jag nollställde installationen, installerade igen men lät bli att installera de två appar som är en del av WDs installation. Möjligen kan det hjälpa dig i detta fall

Hej Robr, när du lät bli att installera apparna, fick du desktop access då, alltså att WD dök upp i Finder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, bjorma säger:

Sälj den till någon som har PC!

Hade en för en del år sen och den gjorde inte annat än krånglade. Sålde till en som har PC och den funkar perfekt ?? 

Finns en hel del skrivet på nätet om problem med den produkten vs Mac.

Vanliga WD-diskar har jag aldrig upplevt problem med bara My Cloud.

Hej Bjorma, Låter tufft, men kanske rationellt :) Har du tips på en mer Macvänlig lösning. Vi har kört iCloud i ett år men har problem att uppkopplingen droppar och så tappar man innehåll i dokument,,,,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag la ner det. Hade det bara för mig själv men lockades av möjligheten att komma åt via nätet. Nu använder jag vanliga hårddiskar och iCloud men delar inte med någon.

 

Dropbox är väl annars något att kanske titta på, har ju funnits väldigt länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...