Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipad2 startar inte helt svart


Cluph
 Share

Rekommendera Poster

Har en Ipad Air 2, fick i maj 2017, den var ny då. Har fungerat utmärkt tills igår. Igår föll den i laddning ovanligt snabbt när jag använde den, stängde sedan av sig och har sedan dess ej velat  visat minsta livstecken. Lade den på laddning över natten. Har provat hård omstart, provat så att sladd och laddare fungerar (med iPhone), bytt sladd och laddare för säkerhets skull, provat att koppla till datorn med senaste uppdateringen av Itunes igång, provat sätta den i DFU-läge. Absolut ingenting händer. Jag kvalificerar inte mig för gratis support (för att enheten är för gammal, kanske?)

 

Är det lönt att lämna in den på lagning? Vart är det bäst att i så fall lämna den? Vad kan ha hänt? Den är helt oskadd, har inte fallit i golvet, inte utsatts för fukt osv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, ronny säger:

Apple

 

E62A06BF-1B52-4D45-A4FF-13DB2334FD1B.jpeg

Tack! Detta verkar ju mycket troligt. Har sett att den ville installera en uppdatering, men eftersom jag inte brukar ladda den på natten så har den inte lyckats - förrän nu då, kanske.

Vad jag kan förstå har andra (de verkar vara väldigt många) som har drabbats av batteriproblem efter uppdateringen åtminstone lyckats starta sina enheter för att stänga av sånt som drar onödigt mkt batteri. Min vägrar ge ifrån sig något livstecken alls. 

Vore det lönt att lämna in den? Skulle det hjälpa att byta batteri? Är det Apple Store man ska vända sig till även med en 4 år gammal ipad?

 

(Ber om ursäkt för att jag ställer många frågor och att jag inte riktigt hittar på forumet än. Har aldrig tidigare haft problem med ngn Appleprodukt, så jag har aldrig behövt försöka lösa några problem.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här hittade jag på Apples sida om priserna bara avser reparation eller även batteri byte det framgår inte... @SirKnasen eller @Stereotypen vet säkert mer

 

CC3BE278-B5FB-414D-904B-3753A2F0DAFB.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Finns även en prislista för endast batteribyte - hittar den dock inte nu - på apples hemsida.

Är rekommenderade priser vilket göt att det kan skilja beroende på vart du vänder dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...